Lunchen



Sitter och är totalt proppmätt efter denna stoora köttfärsfyllda aubergine. Denna underbart goda rätt smakade jag första gången för några år sedan hemma hos min kära vän Jenny.
Kika gärna in på hennes jättefina blogg http://jensisdagbok.blogg.se/index.html

Man kan ta t.ex couscous elr nåt till.. men denna var såå stor så jag tog bara lite sallad.
Superenkel att göra.. fräs lite färs, lite lök (jag tog purjolök idag), dela och gröp ur och tärna auberginen och fräs tillsammans med köttfärsen tills den blir mjuk.. ha i en skvätt grädde, så den gojsar ihop sig.
Krydda med salt, peppar... och den viktigaste ingrediensen Curry! Det gör hela rätten!
Fyll de urgröpta auberginerna med aubergine/färsröran och toppa med ost.
Sen skjuts in i ugnen 225 grader i ca 10 minuter.

Mums mums!


Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback