Att vara gravid är inte alltid lätt

Behöver bara skriva av mig lite...
... att vara gravid verkar inte vara nåt som alla kvinnor är skapta för.. När jag väntade Alexander hade jag redan från början problem med min rygg.. jag har en ryggsjukdom i botten och har till och från problem med ischias som strålar ner mot benen.
Än så länge känner jag inte av det, men min rygg gör ont. Jag brukar vara rätt ihärdig och van med ryggvärk. Men det känns så mycket värre när man har magen som tynger.
Nu är frågan hur jag ska göra, vågar jag chansa att jobba, eller ska jag tänka på min rygg? Jag är så rädd att det ska bli som när jag väntade Alexander. Vill inte vara med om det igen. Kanske det räcker att vila till fredag då jag jobbar igen, men om det inte gör det.. räcker det till nästa pass? Det är ju inget jag vet. Vi har inte alltid jättetungt på jobbet, men det är sånt man aldrig vet. Man märker ju bara man lyfter in Alexander i bilen i bilstolen eller lyfter upp han i matstolen.

Hur har era ryggar klarat av en graviditet? Hur länge har ni klarat jobba? Usch många tankar kring detta... känns hopplöst och tråkigt..
Kram på er

En bild som gör mig glad.. behövs lite uppmuntran ibland

Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jag tycker du ska ta det lugnt och trappa ner vännen!
Du måste ta hand om din kropp, den ska ju hålla även efter bebis är född ;)

Tusen tack för dina gratulationer!! <3

PUSS!

2012-08-28 @ 21:31:45
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Carro

Tråkigt att ha du har ryggbesvär. Jag kände ju aldrig av något när jag väntade varken Elsa eller den här lilla. Jag slutade jobba 13 maj den här gången så jag var hemma länge. Gick först på 3 veckors semester och sedan havandeskapspenning. Hoppas det löser sig för dig! Kram

2012-08-28 @ 23:13:08
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: Fanny

Lyssna på din kropp den vet oftast vad som är rätt. Men inte de lättaste kanske.. Hoppas det löser sej på bästa sätt! Kram till dej!!

2012-08-29 @ 07:07:18
URL: http://bamboladipezza.blogg.se
Postat av: jonna mamma till Wilja

Jag ahde lite foglossning så va hemma för de, =) Tänk på dig själv & bebisen! Tack snälla, Ja visst är hon fin!

2012-08-29 @ 09:13:30
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon söta..Söt bild..
Ja det där med ryggen hade jag problem med båda och har tungt o stressigt jobb så jag kunde inte jobba om efter några hemma dag i några månader så blev jag sjukskriven..
Tycker du ska träffa en läkaren och höra vad de säger hur du ska göra..Har du fogglossnnings bälte som du kan ha som stöd för ryggen med..OM inte så har jag ett som du kan få köpa av mig...Men min andra så gick jag hemma med wille men hade mera problem den gången..så hoppas att det går över eller du får bli sjukskriven helt..Lycka till..krma kram

2012-08-29 @ 09:15:45
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Pauline

Fy nej det är då inte alltid lätt! :/
Tycker också att du ska ta kontakt med en läkare så kan de ge sin åsikt med.. Skulle ju vara jättetråkigt om du får så ont som du hade med Alexander :( Nu har du ju inte bara dig själv att tänka på hlr utan du måste ju klara av att ta hand om honom med! Vet inte om du vet men om du blir sjukskriven så har du rätt att lämna Alexander de timmarna du har nu, kan ju underlätta lite iaf :)
O visst har du ett tungt jobb, bara att komma in o ut ur bilen kommer ju kännas om det inte redan gör det!
Hoppas verkligen att du slipper få så ont! <3
Puss

2012-08-29 @ 10:58:22
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Såklart du ska tänka på din rygg först gumman, den ska ju som sagt hålla längre än graviditeten! Jag hade aldrig några problem så jag har svårt att komma med tips, men ta hand om dig!!
Kramar <3

2012-08-29 @ 14:14:39
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Boel

Tråkigt att du börjar känna av ryggen. Tycker du ska pratande din läkare och barnmorska om det här, du kanskebwhöver vara sjukskriven. Vi har ju det ganska tungt på jobbet ibland och allt i och ur bilen varje natt är ju också tufft.
Ta det lugnt och var rädd om dig! Kram

2012-08-29 @ 14:52:41
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Trappa ner! Eller känn efter ordentligt

Har sne rygg och höfter/ben och med Emma i magen gick det jättebra, iofs jobbade jag inte utan pluggade distans! Nu känner jag redan av höfter och rygg, när jag lyfter Emma eller försöker hålla hennes tempo.. Det är tyngre/slitigare andra gången!

2012-08-29 @ 18:25:33
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: fian- mamma till Alex

Ajaj gumman<3 tycker absolut du ska tänka på din rygg, vilaaaa o så håller jag tummarna för att det inte blir likadant denna gång.

Ps: underbar bild!

2012-08-29 @ 22:38:25
URL: http://fianandersson.blogg.se
Postat av: Jenny

Stackare... Du får "lyssna" på din kropp... Har du ont är det klart att du inte ska jobba!
Jag hade ju inga större problem när jag väntade Alice... Foglossning visserligen... Men mot de fick jag ju ett bälte som hjälpte rätt bra... va hos sjukgymnast också men de va meningslöst...
Hoppas din rygg mår bättre snart gumman!
Pussar

2012-08-30 @ 22:56:26
URL: http://jensisdagbok.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback