Som det kan bli!

Hej på er! Oj vilken dagjäkel.. den kunde ju verkligen börjat bättre!
Dennis och Alexander var iväg på sina håll.. dagis och jobb.. och jag har haft min sovdag eftersom jag jobbar inatt. Klockan 8 på morgonen vaknar jag av värsta åskvädret! Drar ut antennsladden som finna i vårt sovrum och när jag öppnar sovrumsdörren för att springa ner och dra ut resten så kommer världens blixt och knall samtidigt! Såg det genom vårt takfönster! :O Har nog aldrig sett en sådan kraftig och då var detta på dagen! Rädd blev jag och flög in i sovrummet igen, och var kvar några sekunder innan jag sprang förbi fönstret och ner...

Tyvärr var det antagligen denna blixtknall som orsakade följande.....
Internet slogs ut, hemtelefonen slogs ut, tvboxern slogs ut, min laddare till min dator och antagligen även Dennis batteriladdare + batteri till hans skruvdragare...

Nu har vi fixat det så pass att Dennis köpte ett mobilt bredband (fanken så mkt snabbare än vårt adsl)... samt att vi sa upp hemtelefonen (eftersom vi aldrig använder den) samt internet... Tvboxen var ju rätt lägligt, för på onsdag kommer en hit och installerar vårt nya från Viasat som vi har beställt.. men tills dess är vi utan tv.. Mest synd om Dennis :P Jag jobbar ju 2 nätter nu. Men han har fixat en liten filmkväll till sig och har hyrt filmer ;)

Sen är det ju min sladd till datorn (sitter vid Dennis nu).. den ska han lämna till en arbetskollega och se om han kan fixa en ny till oss.. vore nice..

Jaja, som det kan bli.. tur att inte huset brann ner :P Eluttaget till modem och telefon är helt svart! :O
Nu måste jag göra mig klar! Ska strax köra och jobba...
  bild från i morse när jag lyssnar på bebisens hj♥rtslag
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Åhh vad mysigt att ligga och lyssna på hjärtat. Mindre mysigt med hela huset utslaget av blixten!

2012-08-20 @ 20:55:53
URL: http://anhavi.se
Postat av: caro

Tack för alla kommentarerna! Vi mår bara fint. har inte kommit på ngt namn än tyvärr. Det ska bli kul att få följa dig med genom din graviditet. Vilken otur ni hade med åskan. Vi fick också mkt förstört av den innan när vi bodde i Fjärdsjömåla. Hoppas att allt är bra. Kram

2012-08-20 @ 21:12:42
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Nej vad tråkigt! Annars brukar jag tycka att det är ganska mysigt med åska :) Så mysigt att lyssna på hjärtat!
kramar

2012-08-20 @ 22:23:13
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Men Gud vad läskigt! Tur att det inte började brinna!

2012-08-21 @ 08:30:37
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Fy vad läskigt! Samma sak hände här för några år sedan. Men vi fick ut ganska bra på försäkring för dvd och lagning av datorn ... något vi inte trodde att vi skulle :)
Kram

2012-08-21 @ 09:47:13
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback