Torskfilé i ugn i en sås med lite sting ;)

Idag blev det fisk till middag. Något vi äter allt för sällan i den här familjen tyvärr. Jag älskar fisk, men inte Dennis. Men ibland får jag minsann laga det ;) Och sen blir det oftare när Dennis semester är slut, då kan Alexander och jag ha det till lunch och så ;)
 
Idag gjorde jag torsk i ugnen med lite sting faktiskt. Hade 800g torskfilé block (så det skulle bli till lunch imorgon med). Jag smorde en form. Saltade och pepprade lite med citronpeppar på torsken som jag skurit i bitar.
Jag blandade ihop grädde, en vanlig creme fraiche och och creme fraiche med paprika/chili smak, samt lite sweet chili. Och så hade jag citronsaft av lite mer än en halv citron.
Där efter hackade jag lite purjolök och hade på och även några skivade körsbärstomater. Till sist toppade jag med lite ströbröd, lite salt till och vitpeppar. Blev jättegott!
Hade det ca 50 min i ugnen i 225 grader.
Till serverade jag kokt potatis, tomat, ärtor, citronklyfta och lite dill. Gottigott! :)

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Det är så gott med fisk! Här hemma åt vi också det, fast lax :)
Kram

2012-08-05 @ 18:04:59
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Jenny

Mmmm gott med fisk :D Meeee love! Nyttigt med ju :) Men nu var det j�ttel�ngesen vi �t de faktiskt... �r lite i perioder!
Pussar

2012-08-05 @ 22:34:22
URL: http://jensisdagbok.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Tycker också det är gott med fisk men har en sambo som vägrar äta tyvärr :( Detta lät jättegott! Kram

2012-08-07 @ 22:27:47
URL: http://jagochliten.webblogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback