Bvc 1,5 års kontroll


Ja nu är denna kontroll överstökad. Spännande är det ju alltid, men jag fasar alltid inför sprutan.
Först fick han vägas och mätas, han följer sin kurva och väger nu 10280g och är 78,5cm lång..

Så de som kom närmst i gissningen var Elin som gissade på 79lång och Milla som var närmst med vikten med 10.2g och pappa Dennis var allra närmst med vikten som gissade på 10.3g... =)

Efter vägning och mätning så kollade läkaren på honom. Hon lyssnade på hjärta och lungor eftersom han rosslat en längre tid. Just nu lät det bra, men vi skulle bara ringa om det blev värre. Skönt, förhoppningsvis är det inget.

Och sen var det dags för sprutan och aj aj vad ont det gjorde.. som han grät.. men det gick fort över. Gjorde lite ont att ta bort plåstret ikväll sen.

Han var iaf jätteduktig, vi fick hem nya D-droppar och så ska vi ringa och boka tid sen när han är 2 år.

Jag kollade på Dennis och mitt hälsokort för att se vår vikt o längd vid den åldern. När jag var 1 år och 2 månader vägde jag 7690g och var 70,5 lång och när jag var 1 år och 8 månader så vägde jag 8770g och var 76 lång.. så jag var en liten skrutta. Medan Dennis när han var 1,5 år vägde 13500g och var 83 lång.. Så Alexander är mitt emellan oss :) Kul att ha de hälsokorten sparade =)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My

Vad skönt att allt såg så bra ut :D Ja, jag gissa närmast, woho!! :) Ska bli spännande när vi ska dit för 1,5 års kontroll, se hur mycket My har vuxit..hon är så jäkla lång den ungen! :)



Jo, hon gillar TV'n och blir mer och mer intresserad av den. Hon kan sitta still långa stunder och kolla :)

2012-06-05 @ 21:58:02
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Usch för spruta, skönt att den är avklarad nu <3

Puss

2012-06-06 @ 11:39:26
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Fanny

Halkade in här hos dig genom en annan blogg jag brukar läsa o måste bara säga vilken superfin o personlig blogg du har!! Kalashärlig läsning verkligen! :)

2012-06-06 @ 19:48:12
URL: http://bamboladipezza.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Stora killen, vad dom växer våra grabbar :) Inga små bebisar längre iaf, men stora bebisar kan dom få vara ett tag till hihi. Vi ska oxå dit om ett par veckor. Alex vägde nästan exakt 10kg på 1 års kontrollen, ska bli spännande o se vad det är nu ;) Kan inte fatta att han är 1,5 år om en månad. Galet va tiden går fort.



O skönt att allt gick bra. Stackars liten med sprutan. Ajaj. Men ett måste ju!



Pusskram finingar

2012-06-06 @ 20:21:25
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Spännande ju, så skönt att det lesna gick över fort :) Vi ska på 1,5 års kontroll nästa vecka :)

kram!

2012-06-06 @ 20:51:13
URL: http://jagochliten.webblogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback