Tisdag o middagstips!

Hejsan! Idag har jag haft en mysig hemmadag med barnen. På förmiddagen kom deras faster hit. Hon färgade mitt hår och denna gången blev jag mörkbrun :) Blev nöjd!
Alexander ville inte sova idag när jag la honom och sen när han väl va trött så tyckte jag att klockan va för mycket, så han fick hoppa vilan.

Lagade god mat idag till oss.. lite hittepå vad som fanns i kylen.. men fräste kycklingfilé i bitar med s&p och kycklingfond. La i en gratängform. Blandade ihop grädde, 1 ask kantarellost (hade över från helgens ostbricka), några matskedar chilisås, purjolök, grön o röd paprika samt lite hackad persilja. Sedan in i ugnen i 225 grader medan jag fixade riset. Supergott blev det! Alexander åt duktigt! Ellie fick annan mat hon.

Efter maten gick vi ut och lekte en bra stund, och sen in kolla på film, bada lite och så innan sovedags. En bra hemmadag helt enkelt... Dennis va inte hemma förrän strax efter 18 ikväll.. så han va saknad, men tiden har ändå gått fort.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och William <3

Det lät ju jättegott, alltid bra med middagstips :)
kramar

2013-10-08 @ 21:49:57
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Det såg ju jättegott ut! :)

Jag ska fota lite tröjor åt dej imorgon, har varit lite fullt upp :)

Puss!

2013-10-08 @ 22:18:37
URL: http://sagabus.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback