Mammaledigheten går mot sitt slut

Ja lite mer än 1 månad föräldraledighet har jag framför mig och sen börjar allvaret. I höstas fick vi ju det tråkiga bestkedet om indragningar på mitt jobb. De flesta hade jobbat många fler år än mig, så jag var ju en av de som blev av med sin tjänst. Det var väldigt tungt, men strax innan jul kom chefen med glada nyheter och jag skulle få börja på ett vikariat som om ett halv år troligtvis blir en tjänst. Detta på en ny placering än min gamla. 

Härom dagen (mitt i magsjukan) fick jag ännu ett glädjande besked från min chef. Hon ringde och frågade om jag ville tillbaka till den nattpatrull jag jämt varit i :) Där jag hör hemma :) Och Jaa självklart sa jag! ;) Lite förvirrad för jag hade ju så klart försökt ställa in mig på en ny placering.

Så nu vet jag mitt schema. Den 7/3 gör jag min första jobbnatt. Fredag och lördag natt blir det :) Det jag är mest spänd över är ju så klart hur barnen kommer känna. Att jag inte kommer vara hemma vissa kvällar/nätter längre. Som tur är hinner jag ju oftast natta Alexander innan jag kör. Jag läser ju alltid bok för honom och sjunger visor.
Ellie känns värre. Hon somnar oftast nära mig, helst på mig ;) Och så är man ju alltid nervös med dagis.

Det är ju ett underbart dagis vi har och vi känner oss trygga med de som arbetar där. Men ändå just den här grejen att lämna och ibland långa dagar. Jag är väldigt glad att jag jobbar natt och inte har ett 7-16 jobb. Att jag ändå har mycket tid med mina barn mot vad många andra har. Dagis tycker jag är en viktig del i barnen liv, umgänge, kompisar, de hittar på saker och lär sig mycket. Men ändå skönt att inte behöva ha de där varje dag och inte alltid många timmar.

Lite tankar och funderingar blir det ju även i början.. många nya vårdtagare man ska "lära sig", hitta till, veta vad man ska göra, lite nya rutiner m.m. Men den grejen kommer jag förhoppningsvis in i snabbt.
Hoppas att barnen håller sig krya, blir ju alltid jag som får vabba då vi förlorar för mkt om Dennis blir hemma. Lätt att det blir sjukdomar som för Ellie som ska börja dagis, ny miljö m.m. Men håller tummarna att det inte blir nåt såklart :)

För min del ska det bli väldigt skönt att börja jobba faktiskt, bortser man från den vanliga jobbiga känslan som alltid hänger efter mig.. att lämna bort och vara ifrån barnen, så ska det bli himla skönt. Komma hemifrån lite, träffa goa arbetskamraterna och få hjälpa våra vårdtagare. Så klart ska det även bli skönt att få mer pengar i kassan ;) Kanske kan få lite mer ordning här hemma :)

Blev långt inlägg.. men lika bra att skriva ner sina tankar ibland :) Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det blir ju en omställning, men klart de blir skoj att börja jobba =) Tror Ellie kommer tycka det är skoj på dagis, tryggt med storebror där juh :D Ja jag är också glad att jag inte har ett 7-16 jobb... de lediga dagarna mitt i veckan betyder mycket =)
Pussa

2014-02-02 @ 21:39:11
URL: http://jensisdagbok.blogg.se
Postat av: biggeros

Vad roligt att du får komma tillbaka till samma patrull. Du känner ju alla där. Visst har det kommit till nya vårdtagare, men det blir i inga problem. Visst funderar man som mamma att lämna bort småttingarna på dagis, men hon har ju sin storebror där. Härligt för dig gumman😊

2014-02-03 @ 07:48:38
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback