Sjukskrivning

Hej på er! Idag var jag hos min diabetesläkare. Har ju som jag skrivit innan mycket problem med mitt blodsocker. Hamnar ofta i obalans och jag har inte mått så speciellt bra av det. Bebisen mår ju inte heller bra när det håller på som det gör. Så läkaren tyckte det var bäst för både mig o bebisen att sjukskriva mig helt.
Som hon skrev i intyget "Stress höjer blodsockret, försöker man  ge insulin "biter" det inte utan effekten kommer långt senare när man minst anar ex nattetid med känningar som följd", så det är inte heller nåt alternativ. Vila och inte för mycket fysisk aktivitet var hennes råd och så skojade hon till Dennis att han skulle serva mig ;) Se hur det blir med den saken haha...

Men det känns så klart konstigt att jag inte ska tillbaka och jobba alls nu. Hade visserligen bara 6 nätter kvar och sen semester, men blir lite annorlunda nu då.
Nu kan jag koncentrera mig på mig själv, bebisen i magen och familjen med. Försöka hålla sockret på jämn nivå så jag mår bra, inte blir irriterad och trött som jag ofta är pga det. Så får hålla tummarna att det håller sig stabilt nu! Kram på er

Kommentarer
Postat av: michan

Hoppas det blir bra :)
Jag var sjukskriven pga foglossning, det var verkligen trist att inte kunna göra något fast man var hemma hela dagarna.

2014-06-14 @ 16:56:44
URL: http://michaela-michan.blogspot.se
Postat av: Emma

skönt att få ta de lungt, så du mår bättre o bebisen med:)

2014-06-16 @ 12:04:58
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback