3 rätters

God morgon bloggen och mina vänner!
Har nyss vaknat, steg upp samtidigt som Dennis (han skulle iväg).

Idag har solen gått i ide igen :/ Lite trist! Jag hade velat gå en härlig promenad ju och det känner jag inte för i detta gråa väder med duggregn. Men men, jag kan ju istället sitta här vid datorn och blogga om den mysiga kvällen igår ;)

Min syster Annika och hennes sambo Magnus kom ju på besök. Och jag bjöd på tre rätters middag och sen slappade vi framför två filmer vi hyrt med massa chips och godis =)


Dukningen och förrätten

Förrätten: En äggsmörgås, med ägg, gurka, rostad lök, sallad, majonäs, citronpeppar krydda, salt, citrondroppar och dill.
Det var faktiskt perfekt att ha som en förrätt! Och gott me!

Tyvärr blev det inga foton på varmrätten. Men det blev det receptet jag älskar. Med fläskfilé i ugn i sås av grädde, creme fraiche och sambal oelek bla. Har receptet ganska långt bak i bloggen.. till det hade jag ris och en god sallad..


Desserten åt vi i soffan... Kladdkaka, schweizernötskaka och hemmagjord glass...

Schweizernötskaka med en physalis på toppen ;)

Glassen, första gången jag gjorde hemmagjord glass.. det smakade mkt gott =)

Smarrigt =) Tror jag ska ta mig en bit nu ;)

Annika och Mange i slappsoffan =) Framför film o godis!
Visst ser dem mätta och belåtna ut ;P

En fin blomma vi fick av dem =) Min första julblomma för detta året =)

Tack siz o Mange för en mysig kväll med er!

Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ohh vilken fin kandelebar du har! Är den ny?? Låter gott med egen glass! Det har jag aldrig gjort faktiskt... var et svårt? Ni ser ut att ha haft en jättemysig kväll gumman! Pussar!

2009-11-22 @ 21:29:30
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Boel

Kanonsnygg dukning! Du kanske skulle bli kock,så god mat som du lagar o snyggt upplagd!

2009-11-23 @ 00:30:47

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback