När solen tittar fram....

Hej fina ni! Idag är det fredag tjohoo! :) Igår regnade det heela dagen och blåste i stort sätt storm. Men idag tittar solen fram och det blir man ju såå glad för! Det var längesedan! Visst blåser det en hel del idag med, men inte alls som igår.

När vi bestämde oss för att gå ut och leka lite, så var det inte det lättaste.. först skulle jag klä barnen med kläder, så de inte hade pyjamas på sig. Sen kände jag hur jag blev genomsvett och skakis, så det var bara till att fixa nåt att äta. Alexander som inte hade ätit så mycket frukost fick sin tallrik med yoghurt som jag satt in i kylen.. men sen en hände en olycka.. hela skålen råkade hamna upp och ner på bordet och över Alexanders hand... Tvätta honom och torka av bordet.. samtidigt fundera på vad jag skulle äta och nu vad Alexander skulle äta. Jag var allt mer darrig och matt. Ellies barnmat var redan värmd men kvar i micron, jag hann inte ge henne först utan var tvungen att fixa nåt så jag fick upp mitt socker. Så tillslut stekte jag två paket bacon i bitar, med påläggsskinka, purjolök, grädde, ost, paprika, kokegrönsaker och lite kryddor.. samtidigt som jag kokade lite pastahjul... så på 10 minuter var middagen klar. Sen servera Alexander och mata Ellie och samtidigt äta själv. Phew!
 
Men sen var vi mätta och belåtna och kunde börja om från början.. Så vi tog på oss, jag la Ellie i vagnen för att sova och så gick vi äntligen ut i den härliga solen! Kallt var det, men riktigt skönt och kul att ägna sin tid åt Alexander :) Min fina pojke!

Gunga.... fort och högt! Då kittlar det i magen :)

Att få vara i en lerig skog, klättra, plocka stenar och kasta i vatten och hoppa i vattenpölar är ju så kul!

Efter ett tag så gick vi in, slängde overall och vantar i tvättmaskinen, kollade på film och åt lite godis. Sen ville Alexander också sova, så gick upp med honom. Så här sitter jag nu i soffan och slappar.. Ellie sover fortfarande ute i vagnen och Alexander sover också :) Har t.o.m. stängt av ljudet på tvn (mest för att höra om Ellie vaknar där ute)... men såå skönt att bara ha det tyst omkring sig :)

Kram på er

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback