Jag har väntat och väntat... och igår!!! Ja då bestämde jag mig!

Hejsan!
Sen julveckan har jag suttit fast i en dålig fas. Med godis och läsk varje dag och jag har varit riktigt lat. Jag har väl inte haft någon ork heller på grund av allt skräp jag stoppar i mig...
Och jag har väntat och väntat och väntat... och igår!!!! Ja då bestämde jag mig! Då kom min motivation tillbaka!!


Från och med idag gäller detta:

*inget godis på vardagarna
*ingen läsk på vardagarna
*nyttig frukost utan massa onödigt socker
*promenad, cykling, jogging eller träning hemma minst 4 ggr/veckan
*föra träningsdagbok

Det jag vill ha ut av detta är:

*plattare mage
*fastare rumpa
*bli piggare
*få bättre kondition
*bättre kostvanor 

Ja så nu vet ni det.. och nu har jag lite press på mig eftersom jag berättat för er som läser ;P
Önska mig lycka till!!! ;) Detta handlar ingenting om att banta... jag väger perfekt för min längd, men behöver bara komma i form ;)

v.16 tisdag

Frukost:
En portion havregrynsgröt med 3 msk russin, lite solrosfrön och 1,5 glas 3% mjölk, ett kokt ägg, en halv kopp grönt te med 0,5tsk honung och en kiwi.

Motion:
Snabb promenad + jogging cirka 4 km. Med hunden som sällskap.


(bild lånad från tastline.com)



Japp, det var det de... vad händer idag då???? Jag har haft en bra och hälsosam morgon, och nu sitter jag och kollar på "Efter tio" med Malou von Sivers. Det finns inget bättre morgon program. Jag kollar alltid på Nyhetsmorgon och Efter tio. Idag missade jag lite då jag va ute och sprang. Men det gör inget =) Det är i stort sätt bara när jag har jobbat och ska sova på dagen som jag inte kollar på det. Är jag ledig sover jag aldrig längre än kl.10... väldigt sällan iaf.
När Dennis kommer hem ska vi nog åka in till Slottsbacken eller Amiralen o se om vi hittar nåt sött till Hugo.. Thina trodde dem fick komma hem imorgon =) Kul och skönt för dem! Idag är han ju en vecka gammal.. drygt att va på sjukhus så länge!
Ikväll ska jag bara mysa med Dennis, se om vi cyklar en sväng med Wilma.. Det är så mysigt! =)

Nu är jag helt frisk, lite snuvig bara... men inte alls mkt.. så jag räknar mig som helt frisk.. hehe jag är inte sjukare än vanligt iaf ;P

Ha det super!!!

Kommentarer
Postat av: Moosan

Ja,det gäller att ta till vara på motivationen när den väl kommer ;-)...

Lycka till och kom gärna in och skänk mig lite om några månader när min kropp behöver komma i form igen ;-)

kram

2009-04-14 @ 14:28:25
URL: http://moosan77.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Ok så skönt att höra=) Jo här är det bra med, jag trivs kanon bra här uppe=D Kramar

2009-04-14 @ 17:46:17
URL: http://gullesandis.blogg.se/
Postat av: Pauline

Då får vi hoppas motivationen håller i sej ;) Duktig du e som börjar! :) Jag hänger gärna med ut på nån promenad nån gång ;) Lycka till! :) Puss

2009-04-14 @ 18:00:33
Postat av: Sandra

Nej han här hemma vill inte heller ha fisk kan jag meddela..=P bara jag som äter det, men det är sjukt gott=) Jasså vad himla duktig du har varit=D Kramar

2009-04-14 @ 23:14:07
URL: http://gullesandis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra Gumman!!

Det kommer säkert att gå jättebra!

Pusss

2009-04-15 @ 11:20:29
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback