En dag i Köpenhamn!

Hallå!
Nu e vi hemma.. har varit ett tag.... och det är riktigt skönt! Borta bra men hemma bäst helt enkelt!
så nu ligger jag i sängen och tänkte slänga in ett inlägg innan jag gosar ner mig under täcket....

Tågresan... gick himla smidigt... tåget gick från Karlskrona 5.40 typ... det var några dryga timmar att åka.. 3,5 timmar!



När vi var framme i Köpenhamn hade Tivolit inte öppnat än.. så vi strosade runt lite på Ströget, men handlade inget då.
Sen efter att ha köat cirka 30 minuter minst! in till Tivoli, så åkte vi massa karuseller.. Nån berg och dalbana på vatten, sagolandet, liten berg och dal bana, nån snurrkarusell, Lustiga huset, en rätt rolig liknande flygande mattan med vatten sprutandes mot en (fast man fick inget på sig) och en skiiiiiitäcklig karusell som Dennis lurade upp mig på!! Huuujedamej så läskig! Typ en sån Berg och dan bana med massa loopar och så åker man upp och ned ibland.. Den tog cirka 30 sekunder, sen va den över.. ;P men dem sekuderna kändes låånga!
 
 

Dennis ser livrädd ut... inte sant!?!?! ;P hihi

Sen tog vi oss en svänga på denna gatan:


Och jag fick sååååååååååå jäkla ont i fötterna! Det kändes ungefär som om att jag hade värsta blåmärkena under dem! Och Dennis knän pallade inte så mycket...
 Så efter lite Pizza slash buffé, glass från Ben och Jerry´s butiken, några coca cola (lovar.. det behövdes i stekhettan), så blev det inte så mkt shopping innan vi kände oss nöjda.


Sen var vi riktigt riktigt trötta och tog faktiskt tåget hem två timmar tidigare än planerat! Och det var ju skönt det, för annars hade vi inte varit hemma än!


Köpte med mig en tidning att läsa på tåget hem... dessvärre var den ju dansk.. Men det mesta kunde jag klura ut va det betydde =) Stod även lite om båda Sveriges prinsessor =)


Och nu sist tänkte jag avsluta inlägget med de ynka två klädesplagg som jag fick med mig hem!

En kofta från Tree People med söta detaljer...


Och...

En topp/ klänning i svart......

Vet ni vad jag ska göra nu????

SOVA!!!!!!!!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så kul ni verkar haft de! Va de den läskiga karusllen som ni har kort på?? Ja Dennis såg liet rädd ut minsann :P

Snygga kläder du hittat =)

Hoppas ni sov gott inatt, men de lär ni väl gjort ;) hehe...

Puss

2009-08-06 @ 11:28:37
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback