Blodpropp ;-(

Hej mina vänner! Kan börja med att berätta att mitt internet ligger nere tills imorgon. Det var tydligen nåt med Telias nät. Jag mobil bloggar idag. Men skit i det nu. Det är inte ett dugg viktigt mot det jag ska berätta nu.. Igår kväll. Klockan 8 stod jag och borstade tänderna innan jag skulle bege mig till jobbet. Jag hade dörren öppen och kollade på katterna som satt i trappan. Plötsligt skrek Turbo till och kunde inte stödja på ena sidan. Jag sprang och lyfte upp honom. Och han andades jättefort. Jag provade sätta honom på köksgolvet, men han kunde inte stödja sig. Och han hade jätteont ;-( sedan la jag honom i soffan. Han var helt orkeslös. Och andades jättekonstigt. Jag blev jätterädd att det var något med hans hjärta eller liknande. Jag trodde att han skulle dö :( Dennis ringde till jourhavande destriktsveterinär och han sa att vi skulle få komma dit. Under tiden försökte jag förbrilt få in någon som kunde jobba för mig. Tillslut ordnade det sig. Väl framme hos veterinären, mådde turbo något bättre. han tog tempen, den var något låg, pulsen var hög. Han tog blodprov för att kolla njursvikt, som vi får svar på i veckan. Veterinären kunde konstatera att Turbo hade fått en blodpropp ;-( Efter alla omständigheter började han må bättre. Och efter att ha vägt honom så sa veterinären att vi måste få honom i bättre kondition. Eftersom han är en innekatt rör han sig på tok för lite och äter för mycket mat. Så han måste minska ca 1kg. Och jag ska börja motionera mer med honom. Min lilla katt. Livet är verkligen otäckt! Efter alla omständigheter mår han idag som vanligt. Min lilla älskling! Kram

Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch vad otäckt! Stackars kise :( Får hoppas på att det inte e nån njursvikt :S Puss

2009-11-17 @ 20:54:32
Postat av: Jenny

Stackars lille Turbo =( Skönt att han är på bättringsvägen iaf!

Puss

2009-11-17 @ 22:08:53
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Cissi

Åhh,stackars kille =( måste gjort jätte ont..

Vad skönt att höra att han mår bättre.Stor kram på dig!

2009-11-18 @ 08:11:15
Postat av: Boel

Stackars lille Turbo :( Håller tummarna för att det inte är njursvikt o att han mår bättre nu!

2009-11-18 @ 10:43:34
Postat av: Milla

Men fy vad otäckt!! Förstår att du blev rädd vännen :( Skönt att hen verkar må bättre nu iaf. Kramar!!

2009-11-18 @ 20:56:18
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback