Åh Neeej min älskling! :(

Jahopp, idag hände det igen....
Hade nyss vaknat efter att ha jobbat natt. Satt vid datorn och hade precis bloggat och kollade runt lite.
Turbo låg på soffan intill mig och sov.
Plötsligt vaknar han, hoppar ner på golvet och blir helt sne!!
Andas konstigt och jag tar upp honom ruskar till honom, tar in honom i kattburen och kör en runda med bilen. Han blir lite stressad av det och veterinären sa att det kan vara bra så han får igång andningen.
Men han blir inte bättre så jag kör hem.
Ringer till veterinären och får komma in akut.
Så efter 20 min är jag där och veterinären undersöker honom med en gång. På vägen dit blir han något bättre. Jamar mycket. Men han har svårt att röra sig.. bakbenen vill liksom inte följa med.

Veterinären kollar pulsen, den är väldigt hög. Tempen är låg.. en frisk katt ska ligga runt 38-39 grader i temp och Turbos låg på 36,8 (den låg på 36,1 i måndags, så den var något bättre nu)...
Svaren på proverna som togs i måndags hade iaf kommit och dem såg bra ut... Han hade ingen njursvikt. Sockret låg något högre.. 399 och ska normalt ligga mellan 160-380... men veterinären sa att den kan öka då han blir lite uppstressad, i detta fall av att åka bil och kombination av vad det nu var som hände honom...
Sen gick vi vidare in till röntgen, för att röntga hjärtat. Hjärtat var inte förstorat och han hade inga blåsljud. Däremot runt om kring hjärtat var det väldigt ont om plats. Han visade en bild på ett friskt och så Turbos. Så det syntes stor skillad faktiskt :( Men detta behövde inte innebära att det är ett hjärtfel han har. Men det går inte heller utesluta.
Han sa att eftersom det är så litet utrymme intill hjärtat, kan det bero på t.ex. en lunginflammation. Är det inte det, kan det vara ett hjärtfel eller så har han Epilepsi.
Till en början ska vi börja med att ge honom medicin mot lunginflammation. För att se om det är det som gör detta. Så i en vecka ska han få medicin mot det.
Så vi får inget mer än hoppas att det "bara" är det. Och att det går åtgärda med medicinen i så fall..
Annars får vi diskutera vidare....

Usch min lille prins.... jag vill ju att han ska må bra :( Är så ledsen över detta och lite rädd att lämna honom själv nu :( Nu har det ju hänt två gånger bara sen i måndags.. uschanamej!

Nu ska jag slappa lite... har varit på möte ikväll me. Är rätt trött i huvudet nu faktiskt!

Ha en bra kväll.. puss o kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch stackars liten =( Ja vi får hoppas att det "bara" är det.... :(

Förstår om du är trött nu!!!

Puss

2009-11-18 @ 21:41:33
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch gumman fy vad otäckt! :S Hoppas verkligen att det kommer hjälpa med medicin! Puss

2009-11-18 @ 22:01:42

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback