Plankstek

Hejsan!

Idag är Alexander och jag hemma själva. Första gången när Dennis jobbar. Han har varit iväg lite längre stund tidigare me och det har gått bra =) Mammarollen är inte så svår som man trodde. Fast man har ju inte sats på så många prövningar ännu.
Idag gjorde Alexander och jag så att vi sov bort hela morgonen, så nu är det bara fyra timmar kvar till pappa Dennis slutar ;-)

Igår på dagen var vi ju på kalas hos min syrra och firade Devin.. min lille systerson som fyllt 3 år =)
Där bjöds på smörgåsar och massa pålägg och sen på pirat-tårta med tomtebloss på ;) Var gottigt!
Vi ska dit på imorgon igen på taco-middag och julklappsbytning.. Vi träffas ju inte vid julen detta året.

Gårdagskvällen tillbringade vi här i Karsbo, fast borta hos våra grannar. Systerdotter Amanda var där hos sin pappa. Och hon skulle ju mysa masssor med Alexander ;-) Han fick en söt liten mjuk nalle av dem. Dem bjöd på riktigt god mat. Dem hade varit dagen innan och hämtat kött från nåt ställe. Det var ryggbiff o nåt mer från kalv. Mycket gott. Och Tony gjorde planka till oss alla! Supergott, första gången jag äter det när det inte är på restaurang. Sen va det lite efterrätt me och sen fick lilla Amanda hoppa i säng och vi kollade på en film, innan det blev dags för hemgång för oss.

Nu är vi inne på julveckan.. Den kommer nog gå riktigt fort! Idag ska jag passa på att städa lite också medan lillen sover. Och sen har jag julklapparna att slå in också. Men det kanske jag tar en annan dag.

Ha en bra dag!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Tea

Vad fin blogg du gjort..spännande att läsa din vardag..:)

2010-12-20 @ 20:30:29
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åh, så mysigt att bara ligga och sova brevid bebis! Tänk att kunna få sova bort halva dan, måste be Noah läsa ;)



Vad fin nya headern är!



Kramar

2010-12-20 @ 21:07:06
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vad fint du ha gjort det med bloggen :)

Haha där ser du att man kan sova bort halva dagarna som mamma ;) Hoppas du kände dig utvilad när du vaknade :) Javisst, känns som man alltid varit mamma <3 Trodde man inte när de låg i magen :P Puss

2010-12-20 @ 23:31:39

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback