Bästa 2010

Bästa år 2010.. är du slut nu?
Jag tror inget år kommer kunna slå det här året. Visst har det varit en del motgångar.. jag menar det är ju ett helt år.. så helt kan man ju inte slippa det :P Men kortfattat sagt är detta det bästa året i mitt liv! Tack år 2010 för allt det fina vi fått. Vår finaste gåva, vår son, älskade Alexander. Att få bli gravid, var min högsta önskan som slog in. Och att få känna bebisen i magen, få se magen växa och tillslut få ha vår lille Alexander i vår famn!

Att jag fått ha kvar mina fina älskade vänner och familj. Alla fina minnen jag får dela tillsammans med er! Tack för att ni finns!

Tack 2010, för allt du gett!

Januari

♥ Firade in det nya året tillsammans med storassyster Annika och hennes familj här hemma hos oss. Åt 3 rätters, hade fyverkerier och en mysig kväll!

♥ Jag fyllde 25 år. Hade kalas, gjorde mina allra första tårtor alldeles själv och fina blev dem. Fick finfina presenter från familj och vänner.

♥ Påbörjade vår 3e och sista ivf- behandling



Februari

♥ Slutet av januari/början av februari fick jag veta att min bästa vän Pauline väntade smått till sensommaren =)

♥ Såg musikalen Buddy Holly för andra gången. I Arena Rosenholm.

♥ Var på vårt sista återföring av embryo.


Mars

♥ 3 Mars fick vi äntligen det svar vi väntat på väldigt länge. Vi hade lyckats på 3e ivf försöket och jag var äntligen gravid!

♥ Började blöda, och var rädd att det var missfall.. men vid tidigt vaginalt ultraljud fick vi se vår bebis hjärta slå! :)

♥ Fick veta att min bästa vän Jenny väntade en liten bebis i samma veva som jag ;)


April

♥ Dennis och jag firade 3 år tillsammans!

♥ Vi var på ett sista besök i Malmö på RMC (ivf-kliniken).

♥ Dennis och jag träffade en advokat och Dennis skänkte halva sitt hus till mig. Otroligt fin gåva från honom. (Men jag fick ju halva lånet på köpet me ju ;P hihi).

♥ Firade 1årig förlovningsdag med Dennis.

♥ Inskrivning hos barnmorskan.

♥ Vårt nya badrum invigdes, med skumbad.


Maj

♥ Magen växte på =)
 
♥ Var på det första riktiga ultraljudet och fick se vår lille bebis igen.

♥ Hörde bebisens hjärta för första gången.


Juni

♥ Mina arbetskamrater fick reda på att jag var gravid, då det inte gick att dölja på Planeringsdagen ;)

♥ Magen växte...


♥ Var på Rutin ultraljudet, fick se vår fina bebis igen.

♥ 17 juni blev det officiellt att jag var gravid. Fick många fina grattulationer.

♥ Träffade en psykolog och fick prata ut om det jobbiga vi gått igenom. Var skönt för själen!

♥ Hade en skön midsommar semester på Eriksöre camping på Öland tillsammans med storasyster Annika + sambo, samt Dennis familj.


Juli

♥ Tog en sväng till Böda sand camping, tältade intill Annikas o hennes familjs husvagn.

♥ Dennis kände bebisen sparka för första gången.

♥ Tog en övernattning till hos Annika i deras husvagn, när dem var barnfria.. sen började åskvädret ;P och Dennis semester var slut.

♥ Påbörjade utbygget till nytt vardagsrum.


Augusti

♥ 6 augusti Hade "endast" 100 dagar kvar till bf-datumet den 14 nov.

♥ Min bästa vän Pauline blev mamma till världens sötaste Molly

♥ Vi bytte in min BMW och köpte oss en ny bil. En Hyundai Santa Fe -07

♥ Träffade lilla Molly för första gången, var även första gången på många år som jag höll i en liten bebis. Var mycket känslor!


September

♥ Dennis säljer sin Volvo 945

♥ Dennis får bekräftat att hans korsband är av och dem bokar in honom för operation.

♥ Dennis blir farbror till en liten Elias.

♥ 14 september var vi på tillväxt ultraljud. Bebisen beräknades väga 1823 gram =)


♥ Fick gå en spännande visningsrunda på förlossningen och BB.


♥ Magen växte...


♥Hade ett kärt återseende med min gamla vän Jeanette och fick träffa hennes fina flickor =) Och Pauline & hennes Molly följde med.

♥ 25 september hade vi endast 50 dagar kvar till beräknad förlossning... men det blev ju ett tag till..


Oktober

♥ Gick in i gravidvecka 35 och firade detta med gravidfotografering hos Susanne och Åke på Sydbild.

♥ Dennis fixade klart all vår ved inför vintern.


♥ Vi beställde en ny soffa och beställde en fondtapet till nya vardagsrummet.

♥ Magen växte...
 
November

♥ Dennis opererade sitt knä (korsbandet)

♥ Min bästa vän Jenny blev mamma till världens sötaste Alice

♥ Magen sprickfärdig..


♥ Årets största höjdpunkt för mig och Dennis skedde så klart den 23 november då vår efterlängtade, älskade, underbara, fina, vackra lille son ville se världens ljus. Och Dennis och jag blev äntligen mamma och pappa. Kärlek i första ögonkastet.

♥ Massor med grattulationer och fina presenter fick vi och vår älskade Alexander av familj och vänner.

♥ Dennis blev farbror till en liten Malte.


December

♥ Var och fotograferade oss för tidningen. Samt blev det en fortsättning hos Sydbild från gravidfotograferingen, men denna gången på en liten Alexander ;)

♥ Var på dop för Dennis brorson Elias och Dennis var gudfar/fadder.


♥ Alexander hade sin första namnsdag och det firade vi med kladdkaka.


♥ Träffade Jennys lilla Alice för första gången. Och hälsade på dem i deras fina hus i Eringsboda =) Hade en trevlig dag och kväll där :)

♥ Vi var bjudna på dop i Sillhövda kyrka för Paulines lilla Molly. Jättefint dop och god smörgåstårta ;)


♥ Firade jul i hela 4 dagar. Började hos syster Jenny med familj med tacomiddag och julklappsbyte. Sen var vi hos syster Annika med familj, blev bjudna på tre rätters middag.. hade filmmys och julklappsutdelning. Julafton firade vi ihop med Dennis familj, var en mycket mysig dag/kväll. Och så på juldagen åkte vi till Alexanders morfar och åt god stek och bytte julklappar.

♥ Vi fick finbesök från Spanien, min vän Arvid kom på besök, mycket trevligt!


♥ Nyårsafton firar vi i Torsås hos Annika och Magnus med god nyårsmeny och massa mys och trevligheter.

2011
Välkommen! Imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh det e så man blir tårögd! Vilka härliga minnen ifrån 2010 :) Det blir svårt att slå :P

Tänk att vi blev föräldrar samma år :)

När du hinner får du gärna maila över lite bilder på oss o Molly! Har ju typ inga kort på dig o mig :/

Jag e så glad över att ha dig som min bästa vän <3

Hoppas ni får en riktigt bra nyårsafton :) Gott nytt år min käraste vän!

Puss o kram!

2010-12-31 @ 14:54:49
Postat av: Jenny

Vilket underbart år 2010 blev! Men jag tror att 2011 kommer att bli minst lika bra... Tänk att vi får följa våra smås utveckling... så mkt som ska hända!!!

Hoppas vi ses snart!

Pussar

2011-01-03 @ 22:30:59
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hejsan vi hade oxå ett bra 2010 :) vår lilla Nova blev oxå till på sista Ivf besöket den 19/6 :) så vi har oxå hållt på med det.Du kan läsa om min lilla historia på december 2010 :) med rubriken 2010 ett tufft o bra år :) jag får gratulera er :) kram

2011-07-22 @ 00:10:55
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback