Birthday cakes! :)

Tjooohooo jag lyckades!!
Mina första helt egengjorda tårtor blev verkligen tårtor!!! :)
Jag ville göra det extra svårt med egengjorda marcipanrosor, marcipanlock på ena och så vidare.... och innehållet har jag gjort själv.. ja allt vill säga..

Här kommer några bilder på ena tårtan... Mina egengjorda marcipan rosor med gröna marcipan blad.. Skrivit med kristyr... spritsad grädde runt om.
Jag delade tårtbottnen i 3 så det fanns plats till två lager. På bottersta lagret hade jag vaniljfluff och andra lagret hallonmousse och sedan spacklad chokladkräm över.


Och här kommer några bilder på den andra tårtan.. (den första tårtan jag någonsin gjort själv)
Det är samma fyllning.. d.v.s. vaniljfluff, och hallonmousse, chokladkräm över... men sedan har jag även ett lock av rosa marcipan. Har vikt upp mitten som en stjärna och fyllt med färska hallon. Lite spritsad grädde runt om.



Så för att va en första gångs bakning av tårtor så är det kanon tycker jag :D

Ha en trevlig kväll....

Kommentarer
Postat av: jenny singh

Dom blev jättefina..synd man inte kunde smaka av dom

2010-01-17 @ 18:06:30
Postat av: Milla

Jättefina tårtor! Bra jobbat :)

Nu blev jag ju jättesugen, får ta en semla istället ;)



Kramar

2010-01-17 @ 20:49:37
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Wow! Supersnygga tårtor!!Och marsipanrosorna var verkligen superfina! =) duktig du är =)=)

Puss

2010-01-18 @ 00:34:07
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Tea

vad fina dem blev..ser smarriga ut..hur gjorde du när du vek upp som stjärnan?..

2010-01-18 @ 22:36:53

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback