En glad dag

HEEEJ!
Igår var en glad dag :) Började med lunch på Åhléns med älsklingen. Jag åt nån god fisk.. var evigheter sedan jag åt det nu. Så det var mycket gott faktiskt!
Sedan var Dennis lunch slut och han fick åka vidare och jobba.
Jag hade en stund innan jag skulle på ansiktsbehandlingen och jag var på jakt efter en ny klocka. och hittade en som jag blev helt kär i ;D  






Super nöjd med den. Kommer från ESPRIT.

Sen gick jag till Britt-Marie på Lamon. Hade fått ett presentkort där av Dennis. Så jag köpte något jag länge velat ha... ett solpuder...

Från Dior... Jag köper alltid mitt bassmink från Dior. Dels för att jag älskar dess smink, det varar hur länge som helst och dem har bara produkter som är bra för hyn. Köper ibland även från Collistar. Har en consealer där ifrån nu och älskar deras ögonskuggor!


Sen var det dags för ansiktsbehandlingen. Spännande, hade aldrig gått på det förut. Hon lade olika masker och klämde pormaskar, finnar och svarta blemor.. var inte såå skönt precis haha... Men när man kom ut där ifrån var man len som siden =) Tack Siz än en gång för presenten.
Efterråt köpte jag en dagkräm som skulle passa min hy. Bra att passa på att fråga en riktig ansiktsterapeut.
Så det fick bli den här:

Den kostade 359kr. Lite dyrt. Men så sa hon att jag inte behövde mer än en ärta i storlek. Så den skall va väldigt dryg. Super härlig är den. Så den tipsar jag om... Men ni kanske behöver en annan sort för er hy, så ni får fråga om ni skall testa.

Sen körde jag hem till syrran (Jenny) en supersnabbis.. Lämnade ett par Replay jeans som jag vuxit ur... hmrf... :/ Hoppas hon kan använda dem lite mer än vad jag gjort. Passade på att kela med Sadie (kattungen)... och sen körde jag hem.
När Dennis kom hem, så kom jag med ett förslag till honom... att gå på bio och se Avatar. Vi har inte haft tid för bio och igår fanns det tid för det! Så vi provade Karlskronas nya biograf.. ingen hit om jag får bestämma....

Jag satt med min vinterjacka på mig och Dennis jacka över benen... sketa kallt var det. Vi var dock bara 8 st i 2ans biosal. Bakom oss var det en högtalare som var sprängd. Det lät konstigt från den. Bilden var ingen hit. Fick ont i ögonen och texten var mycket grötig och svårläst till en början innan man vant sig. Ingen mugghållare och obekväma stolar.... nä fy... så nästa gång blir det Kalmar... iaf på en film som varar så länge. Tacka vet jag Biostaden på Baronen i Kalmar... den har jag inget negativt att säga om.
Det positiva med Karlskronas nya var den stooora skärmen... hm.. ja det var väl det...

Filmen Avatar väl iaf jättebra. Inte den bästa jag sett, men kanske bland dem bästa ändå. Himla fin grafik och spännande. En riktig biofilm faktiskt... Varade dock i 2,5h hehe.... men tiden gick rätt fort!

Det var allt för detta inlägg!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

ah jättesnygg klocka! Jag använder tyvärr aldrig klocka.. men det är väldigt snyggt.. som ett smycke =) ja Diors smink är verkligen toppen! Älskar deras pennor! sitter hur länge som helst :)

Pussa

2010-01-28 @ 15:01:40
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Tea

vad fin klocka och fint smink.Jag är lite för snål att köpa..är deras foundation bra? el ska man köpa cremepuder istället?

2010-01-29 @ 21:50:27
Postat av: Hanna

Tea: Tack så mycket, Ja jag tycker Diors foundation är mycket bra. Har aldrig provat cremepuder. Men jag har hört att foundation skall vara bättre för hyn än vad puder är..

2010-01-31 @ 09:10:41

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback