Mitt liv!

Hej!
Nu sitter jag i soffan. Runt om mig svamlar det med recept, inköpslistor m.m.
Det sägs ju att jag snart fyller 20!!! :)
Nja inte riktigt, man kan plussa på 5 år... och sen får man väl drömma då :P

Den 16e skall jag ha kalas för min familj. Det kommer bjudas på tacos och så skall dem få vara försökskaniner. Har nämligen aldrig i hela mitt liv helt själv gjort en tårta!!!!
Men det blir det detta året. Jag fyller ju 25 den 19e och innan min 25 års dag måste jag ju ha gjort en helt egen tårta med egen botten och så.. tycker ni inte det?? :P

Dessa 25 åren har väl inte riktigt alltid gått min väg med en del grejor. Men så är det väl i allas liv!? Inte sant?
Men mycket har verkligen gått min väg också... har fått kämpa rejält för en del saker och en del har gått lika bra som flytande smör!

25 år är en viktig ålder på ett sätt, nu har man bara 5 år kvar sedan är man ingen ungdom längre.. Anser jag. I sinnet kan man givetvis vara det!

Här är några punkter som jag är väldigt glad för att jag har hunnit med i mitt liv:

* Klarade grundskolan
* Fick körkortet (7 år sedan i augusti)
* Slutade röka (7 år sedan i november)
* Slutat snusa.. (gjorde det ett år...)
* Gjort en egenritat tatuering
* Tog studenten
* Fick en utbildning
* Fick fast jobb
* Har världens två bästa vänner
* Har hittat min drömprins
* Bor i hus
* Har fina djur
* Har god hälsa
* Har gått upp i min idealvikt (har varit underviktig hela livet innan).
* Har en fin bil
* Ökad självkänsla
* Ökat självförtroende


Det är några av alla saker som jag känner mig stolt/ Nöjd  med som jag har hunnit med. Allt har inte flytit på som smör. Har fått kämpa riktigt riktigt hårt med en del. Men jag kan inte säga annat än livet jag lever idag trivs jag toppen med! Sen är det giftemål och sådant som får komma till 30-35 års åldern ;) Det är sådant tiden får visa. Det är saker som varken går att stressa med eller att jag vill stressa med :P

När jag var runt 17-18 års åldern sa jag alltid att "Innan jag gifter mig, skall jag lära mig att dricka vin och öl och ta hål i öronen" haha... sån toka man var! Jag ju säga att jag har ju lyckats :P

Nä nu blev jag sittandes här!! Har absolut INTE tid med det. Måste städa och göra mig iordning, skall nämligen på utbildning sedan.. Så nu blir det att sätta fart!

Ha en god dag!!!


Pöss


Kommentarer
Postat av: Milla

Vad roligt vännen! Baka tårta är ju jätteskoj så det kommer gå jättebra :)

Du har hunnit med mycket under ditt liv :)



Kramar!

2010-01-11 @ 23:18:22
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja..du har gjort många bra grejer.Det ska du vara stolt över.Många står på samma ställe och trampa..men du är modig och framåt..så allt går och kommer gå bra.Grattis i förskott din gamling.Tyckte inte det kändes speciellt att fylla 25 år..men nu börjar man närma sig 30år..lite skraj är man..

2010-01-12 @ 19:53:37
Postat av: Jenny

Ja man har ju minsann hunnit me en hel del saker under sitt liv.. både bra och dåliga saker! men så är det ju.. Man lär väl sig under livets gång :P Tycker du är väldigt duktig som kunde sluta röka! verkligen en bra grej ju! Klart.. inte bra att du började iofs :P men bra att kunna sluta efter så många år!!! hehe =)

Puss på dej din gamling!! :P

2010-01-12 @ 21:44:49
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Tea

ja..var visst jag som skrev det anonyma.Trodde jag skrev namnet..

2010-01-12 @ 23:22:30

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback