Barnmorskan :)

God morgon mina vänner!
Vilken härlig höstdag det verkar bli idag. Solen skiner så fint på trädtopparna. Så fint mot de orange/gul/röda bladen :) Det är himla kyligt men frisk luft ute. Bara 1 pluss grad i morse när vi körde till Torsås.

Idag har vi varit hos Helén (vår barnmorska). Gick jättebra :) Tycker om henne mycket mer nu. Kanske för att vi bara har henne nu och att det inte blir så hattigt när vi hade Eva ibland och Helén ibland :)

Blodtrycket låg högre än vanligt idag, men ändå normalt. Det är väl för att man är stor och tjock nu ;P Magen växer på bra. Ligger bra i kurvan och barnmorskan sa att jag har "mycket bebis i magen".. Jag trodde hon menade att det var en stoor bebis. Så hon skrämde mig lite där hehe, men hon menade att jag inte har massa vatten. Det är väl därför den känns som sten när man känner på den. Hon ville att jag skulle slappna av, vilket jag gjorde hehe.. Förhoppningsvis försvinner magen bra sen efter bebis tittat ut i världen :)
Bebis ligger som h*n brukar.. Fixerad, ryggen och rumpa på vänster sida och benen på höger :P

Blodtryck: 120/80
Sf- mått: 34
Fosterljud: 146 ♥slag
Min vikt hemma: 66-67 kg (+13-14kg)

Nästa gång vi ska dit på koll är om två veckor (25 oktober).

Men ikväll ska vi dit på den sista Föräldrarträffen. Ska bli intressant. Yvonne från BVC kommer dit och pratar lite om amning och en från Öppna Förskolan kommer dit me och berättar lite om deras verksamhet.

Ha det gott!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja här i Eringsboda har det varit minus inatt... Burr!! Men verkar bli jättehärligt väder!! Underbart med höst!

Puss

2010-10-11 @ 15:36:27
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Hoppas det blev en lyckad föräldrarträff :)



Vi funderar lite på sängen till Saga, men vi har inte riktigt bestämt oss än :)



Kramar

2010-10-11 @ 19:57:31
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vad härligt att allt var bra :) Bebisen ligger som Molly låg ;)



Så fin din mage e :) O kurvan ser fin ut den med ;) Hoppas ni fått ut nåt av föräldragruppen nu :)

Puss

2010-10-11 @ 20:14:01
Postat av: Tea

Skönt att allt verkar bra..konstigt..jag gick upp lika mycket i vikt..jag vägde 55kg på inskrivningen och när jag vägde in mig på förlossningen vägde jag 68kg..så antar du kommer väga lika mycket.Akiims hjärtslag låg alltid mellan 144-146 slag..kan bli en litet gossebarn :9

2010-10-11 @ 23:10:19

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback