Ledsen

Jahopp... lördag idag. Ingen skillnad mot vardagarna precis. Dennis är iväg som vanligt. Innan va han ute några timmar och hjälpte Phille med bromsarna på sin bil. In en kvart och åt frukost... satt och läste tidningen.. inte mkt han sa...
Sen så bestämde han sig för att åka till sina föräldras granne och hjälpa honom med lite el som han lovat göra denna helgen. Han är så himla snäll som ställer upp o hjälper alla.
Men ibland känns det som han glömmer bort att Alexander och jag finns!? Inte ens på helgen när han är ledig, kan han ta sig tid och hitta på nåt eller bara va hemma utan att jobba. Bara va med oss och umgås.
Nä han måste ju göra det ena o andra för att bli klar. Och ja jag förstår honom, men om han nu kan pausa i vårt egna att göra* , för att hjälpa alla andra så kan han väl pausa i vårt egna att göra*, för att för en gångs skull bara umgås med sin familj!? Eller?
Nu skulle han va iväg en stund sa han.. och så frågade jag hur lång stund.. "några timmar".. ja det är ju verkligen en stund eller hur... 20 min typ är en stund, inte några timmar.

Och imorgon har han bestämt att åka och kolla på fotboll.. jag tycker det är tråkigt med fotboll och är bollrädd... men följer med för då får man iaf va med sin älskling.. aja... :(

Usch idag är jag ledsen!

Hoppas kvällen blir bättre.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch förstår dig verkligen Gumman! Jag vet hur mkt du brukar längta tills han ska komma hem å så ju! Men vet du, jag tror att de kanske handlar lite om att du måste hitta på lite egna grejer att göra, öven när D är hemma menar jag! Du å Alexander kan väl hitta på nåt själva? Ta bilen å köra å hälsa på nån typ!

Men du kan väl också bestämma lite om vad ni ska göra? Kan Dennis göra det så kan ju du me göra de. Nästa helg kan ju du säga va ni ska göra då. sen är väl kanske jobb en sak, men nu syftade jag mest på att han ska på fotbollen. sen när du inte ammar blir de ju skillnad me... då kan ju D lika gärna ha A som du...

Hoppas inte du tar illa upp för de jag skriver! tänker ju bara på dig och vill ditt bästa!!!

Många pussar å kramar!!

2011-04-16 @ 12:06:11
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Jag vet hur det e gumsan! :/ Det drygaste jag vet e att sitta hemma o vänta på att han ska komma hem, vilket aldrig blir samma tid som dan innan :( Men rännandet gör stor skillnad faktiskt! Man blir inte lika irriterad på att de aldrig dyker upp när man har annat att göra ;)

Nu e iaf Philles bromsar lagade så det ska han ju inte behöva fixa med nästa helg o förhoppningsvis så behöver han inte hjälpa grannen hlr :)

Så då kan det bli lite mera familjetid!

O så får ni ju 2 dagar extra tillsammans för både fredagen o måndagen e röda dagar! :D <3

Puss

2011-04-17 @ 10:01:55
Postat av: Pauline

Förresten, blev kvällen bättre? :)

Puss

2011-04-17 @ 10:02:43

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback