Det börjar arta sig


Ja nu börjar det verkligen arta sig där inne :) Taket och golvet är på plats, färg och tapet på plats, spottarna och i stort sätt all el på plats, verktyg och skräp borttaget, det är dammsugat och moppat och avtorkat..

Nu är det verkligen inte mycket kvar. Tak och golvlister ska dit, och det ska fixas till vid valvet in till det tv-rum vi har idag. Lite el till som ska kopplas in. Fönsterbrädor, ja sen är det inget mer direkt..
Vi har redan börjat montera upp möbler.. Än så länge bara tv-bänken från IKEA, som jag visat i tidigare inlägg. Gardinstängerna är uppe, men blev sur idag när jag skulle hänga upp gardinerna och märkte att de va försmå!! :( Ändå ska det vara rätt mått, aja.. får väl köpa andra.

Längtar tills Dennis kommer hem för då ska han väl montera lite till.. Jag har gått igenom golvet lite till idag och vår självgående dammsugare har gått igenom hela golvet nu i en timme ungefär. Skönt att ha en hjälpredare nu när man inte alltid har tid att dammsuga :P

Nu har Alexander vaknat, så nu är han nog snart hungrig..

Kram kram på er


Kommentarer
Postat av: Pauline

Ååh det blir så fint!!! :) Snart så får du sitta i den nya soffan, kommer nog kännas konstigt till en början :D

Drygt att gardinerna var för små :(

Hihi tar det en hel timme för dammsugaren? E det för att det e så mycket smuts därinne nu? ;)

Ja jag kan tänka mig att den e bra när man inte ha tiden till det ibland :D

Puss

2011-02-21 @ 21:29:08
Postat av: Hanna

Hihi ja, den går inte lika fort igenom rummen som en annan, den är rätt noga faktiskt..sen kan man bestämma olika program den ska gå efter typ..

Puss

2011-02-21 @ 21:53:38
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åh, vad fint!! Väntar med spänning på fler bilder :)

Lycka till idag!



Kramar

2011-02-22 @ 11:14:27
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken skillnad!!! :D Ja... blir så himla skitigt när man renoverar å grejar tycker jag... Tur ni har dammsugaren :P



Puss

2011-02-26 @ 00:29:17
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback