Värmeutslag

God morgon!
Titta min lilla stackars älskling, vilka värmeutslag han har fått.. han har haft det ett tag och på BVC sa hon att jag skulle smörja med vanlig fet hudlotion... och det har jag gjort.
Men nu hade blivit ännu mer på morgonen, så jag sökte lite om det på nätet.. och där stod det att man inte skulle smörja massor..
Så nu ligger han här och leker med bara byxor och blöja på sig. Det är "bara" på överdelen han har... rygg o bröst och lite på magen..


Vet ni nåt mer som är bra mot värmeutslag?

Det jag läst till mig är:

♥ Skugga
♥ Va där det är svalast..
♥ Inte smörja med salvor
♥ Ha en fläkt på vid sängen (trodde inte bebisar skulle ligga i drag?!?)
♥ Tunna kläder/ inga kläder


Kommentarer
Postat av: Pauline

Oj vad det blossat upp nu :( Ändå har det ju inte vart så varmt :S

Jag vet inte riktigt vad man kan göra, men det e ju bara till att prova dem tipsen :)

Behöver ju inte ha fläkten så det blåser på honom utan mer för att det ska bli svalt i rummet, om det inte redan e det förstås :P

Låt han ligga utan täcke lr nåt ist om du känner dig osäker..

Molly sover utan täcke hela tiden nu, när det e lite kyligare så tar jag på henne nåt annars sover hon i bara blöja med :)

Hoppas det blir bättre snart iaf!

Testa en annan salva med kanske, helosan funkar till det mesta ;) Även om man kanske inte ska smörja för mycket så borde man ju kunna göra det en gång om dagen iaf..

Puss

2011-06-12 @ 11:33:11
Postat av: Jenny

Men lille gubben! =( Stackarn! Hm tycker me att de låter lite konstigt att man ska smörja me mjukgörande... Blossar ju lätt upp då... (Nu tänker jag på mitt eksem iaf, men borde ju vara samma för värmeutslag) Tror de kanske kan vara bättre med lite hydrokortison typ nån gång om dagen tills de bättrar sig... Så de läker å inte blir värre... Kanske att han bara sover med ett tunt typ lakan över sig... Är säkert bra att lufta så mycket som möjligt me... så ingenting ligger emot å kan irritera... Ja det är väl de jag kan komma på som kan vara bra =)

Inte lätt för de små i värmen =(

Hoppas att det blir bättre snart!

Pussar!

2011-06-13 @ 23:40:02
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback