Föräldrargrupp & BVC 4 mån kontroll

Hejsan!
Idag steg jag upp tidigt.. var så trött när jag snoozade att mobilen föll ur handen på golvet :P Som tur var gick den inte sönder.
Men jag piggnade till sen igen iaf. Alexander va lite ledsen i natt igen lille gubben. Trött som bara den och grät två gånger i sömnen och slutade inte förrän han fick tutten.. Lille prinsen.

Idag steg jag iaf upp tidigt för att jag skulle till föräldrargruppen. Var trevligt där och jag berättade för Yvonne hur Alexander varit nu de senaste dagarna och jag va lite orolig att jag fick i honom tillräckligt med mat vid amningen. Och eventuellt om det var tänder på G.
Men iaf så fick jag lite tips; bl.a. att jag ska ge han det bröstet som han ammade sist, först nästa gång och att jag försöker ge han gröt på dagen också och sen innan läggdags, bortsätt från sista amningen han får i sängen då.

Och så ville hon kolla hans vikt och frågade om jag hade tid idag. Och det hade jag ju... Han hade inte riktigt ökat som han borde tyckte hon, men inte nåt drastiskt heller.. men vi fick en tid 1a April me... se om han ökar mer med gröten o det.


Han har minsann kommit ifatt med växten nu :)

Lilla gossen min!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ojoj! Långeman nu ju! :) Skönt att de vägde honom så man vet :) Hoppas att tipsen kan hjälpa =)

Pussa

2011-03-17 @ 13:21:43
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Haha o snart kommit ifatt Molly med ju ;)

Hoppas du får en gladare pojk där hemma nu iaf :)

Puss

2011-03-17 @ 22:21:55

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback