Ingen "Veckans Matsedel"

Tjohej!
Denna veckan skriver jag ingen matsedel.. fortsätter nog nästa vecka! För igår fick den gratis Matkassen som vi vann! 5 middagar =) Ska bli spännande o se vad vi äter av det. Dennis va ju inte alls för glad för recepten och matvarorna man fick med. Så vi bestämde helt enkelt att han får hitta på vad vi ska laga av det, så får han ta de varor han tycker om. Han avskyr t.e.x. pasta och "konstiga" grejer som han säger :P
Men men, nu får han själv lista ut vad vi ska göra med det, för slängas ska det inte =)


Här är maträtterna:

*Fisk i dill- och pepparrotsås med kokt potatis och vänskapssallad
*Spenat- och ricottacanelloni med två sorters sallader
*Persiljetoppad nikkaluoktsasoppa med bröd
*Viltskavspasta med skogschampinjon och pepparrot
*Doro Wat - Etiopisk kycklinggryta med kokt ägg

Om ni vill ha receptet på nåt av det så har jag det!

Kycklingen vet i tusan vad jag ska göra med.. en hel kyckling liksom.. jag klarar knappt ta i kycklingfiléer haha och denna ska styckas/delas... och det vägrar jag bara :P Uschameja!

Dem tre första tycker jag låter toppen! Och fisken tyckte till o med Dennis lät gott, så det ska vi faktiskt äta idag =)

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Jenny

Menn ÅH! Allt lät ju jättegott!!

Cannellonin lät ju spännande! de va väl de du å jag lagade hemma hos mig en gång? me köttfärssås i va? Hmmm... Soppan lät ju jättegod me!!

Annars får du laga allt enligt recepten till dig så får Dennis äta nåt annat de dagarna :P Så kan du ju ha i frysen!!

Hihi! Jag har faktiskt köpt hem hel kyckling för första gången.. Vet inte riktigt vad jag ska göra me den :P Men finns nog massa bra recept på nätet hoppas jag på :P Blir väl hel ungsstekt... så kan man ju bara pilla loss köttet sen när de e klart kanske :P

Pusssss

2011-03-29 @ 13:39:19
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Åh vad spännande att testa på nya rätter, lr ja vad nu Dennis kan komma på ;)

Usch ja fy äckelpäckel men borde ju gå att slänga in den i ugnen lr nåt så slipper du ta i det :)

E det rå kyckling du inte tycker om att ta i lr både och? För mamma brukar göra en jättegod kycklinggryta o då kokar hon kycklingen hel först o pillar sen väck köttet ;)

Puss

2011-03-30 @ 09:36:13
Postat av: Tea

Vad gott..fisken och kycklinggrytan skulle jag vilja ha receptet på.?

2011-03-30 @ 18:40:05

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback