Sista dagen som mammaledig

Hej!

Jaha... då va
vi redan här! Sista september, och sista dagen då jag är helt mammaledig!
Som jag har berättat i tidigare inlägg ska jag jobba min första natt imorgon (har inte jobbat på 1,4 mån.. eftersom jag först var sjukskriven lite, sen gick jag på min sommarsemester, sen var jag sjukskriven igen och därefter fick jag full havandeskapspenning och nu har jag då varit mammaledig sen november 2010)..

Jag är glad att jag får en mjukstart.. så här kommer mina jobbtider se ut i Oktober:

Natten mellan Lördag-söndag den 1-2 Oktober
Natten mellan Torsdag-fredag den 6-7 Oktober
Natten mellan Tisdag-onsdag den 11-12 Oktober
Natten mellan Söndag-måndag den 16-17 Oktober
Natten mellan Fredag-lördag den 21-22 Oktober
Natten mellan Lördag-söndag den 22-23 Oktober
Natten mellan Torsdag-fredag den 27-28 Oktober

Alltså kommer jag jobba 7 nätter i Oktober månad! Och bara ett pass med två nätter i rad, annars blir det enkelnätter..och jag jobbar mellan 21-07... Dennis kommer ta ut komptid de vardagar jag behöver sova lite.. så jobbar han en stund efter lunch. På helgerna är han ju ledig!

Ja hur känns detta då? Att börja jobba igen?!
Jag kan inte riktigt förklara det med ett ord.. för det är många känslor inblandade. Så klart tycker jag att det är ledsamt att mammaledigheten går mot sitt slut.. får nästan en klump i magen och det skär i bröstet. Har det redan blivit dags? Är denna underbara tid redan över..
Men jag tycker ändå inte det ska bli så hemskt att jobba. Jag vet att jag inte kommer jobba så mycket och jag jobbar natt då Alexander sover, jag kommer få mkt tid ihop med min son även sen när jag jobbar hela mitt grundschema. Jag har en fördel som har ett nattjobb på så vis.
Jag tycker även det ska bli kul med det lite mer sociala. Träffa lite mer folk, alla goa arbetskamrater som jag saknar väldigt mycket.

Jag tror detta kommer gå bra. Det gäller att tänka positivt om det hela och jag har ju verkligen njutit av tiden som mammaledig och min tid som mamma är ju inte slut för det. Jag har ett helt underbart liv framför mig med min älskade familj ♥


Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jag känner igen dina känslor såå väl, kände precis likadant nu när jag skulle börja jobba. Men det går bra :) Det fixar ni galant :)



Puss!!!

2011-09-30 @ 13:10:45
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Vad lustigt att din sista dag som mammaledig verkar bli min första :P. Tror att det är på G nu :))

2011-09-30 @ 13:26:53
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det kommer gå kanon gumman! Man kommer ju in i det så fort me! Och du kommer ju som sagt vara hemma mycket ändå =)=)

Pussa

2011-10-01 @ 09:20:47
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Skönt med bara 7 nätter på en hel månad :)

O bra att Dennis kan ta ut komp så du kan sova lite :)

Puss

2011-10-02 @ 21:48:15

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback