Barnmorskebesök

Hej på er! Idag hade jag och magen tid hos barnmorskan! :) Alexander lämnade jag så länge hos hans kusin Elias så de fick busa. De bor bara några minuter från vårdcentralen, så bra att de var hemma och kunde passa honom under tiden :) Efterråt fick vi frallfrukost där och lite julfika :) Tack så mycket!

Dagens bm- besök gick bra! Magen växer på bra, även fast den är större denna gången så är sf- måttet mindre :) Jag frågade hur det kunde vara så, men det berodde på hur livmodern o allt var :) Men hellre att det är litet, så jag slipper oroa mig för en stor bebis hihi och efter gårdagens ultraljud så vet jag att den är helt normalstor :) Hoppas den håller sig så med hihi..

Även denna gången pratade vi lite om förlossningen och det.. Jag känner mig rätt taggad och hoppas så att jag slipper snitt denna gång. Taggad, men sjukt rädd ska jag väl säga ;)
Fick en förlossningsplan jag ska fylla i och ha med mig och måste snart börja skriva ner vad jag vill ha med i BB-väskan. Lite lågt blodvärde hade jag.. så får ta järntabletter lite oftare om magen kan det, annars får det bli blutsaft..

Här är dagens värden :)
 
32 fulla veckor och 4 dagar
 
Min vikt 60kg
Sf- mått 31
Hb 118
Blodtryck 110/65
Hjärtslag 145

                                                              Bild från babyvarlden.se

Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Härligt att allt såg så bra ut :)
Usch, dessa järntabletter.. minns dom med fasa, och min mage med ;)

Puss!

2012-12-12 @ 19:42:53
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Så bra att allt var bra :)
kram gumman!

2012-12-12 @ 20:15:48
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Annoula

Jag var hos barnmorskan idag, beräknad födelse: idag :)

2012-12-12 @ 21:20:12
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Carro

Hoppas du får en bra förlossning den här gången. Tyckte 2:a gången inte var någonting, men bara för att jag tyckte det fick jag ju massa skit efteråt istället.
Alltid kul att vara hos bm och få lyssna på det lilla hjärtat <3.
Kram

2012-12-12 @ 22:06:38
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Hur var din förlossning med A?
Upplevde förlossningen med Tore lättsam. Inte för att det gick så mycket fortare. Utan för att man visste vad som hände och vad man skulle göra. :)
Kram

Svar: Usch den var inte rolig.. och ju närmre jag kommer denna förlossningen desstu mer tänker jag på hur det var med Alexander. Men har ju liksom försökt förtränga det lite :P Jag har Alexanders förlossningsberättelse under kategorin Babylycka om du vill läsa om den :)Ja det gör säkert mycket att veta vad det är man håller på med :) Kram
imm0rtelle

2012-12-13 @ 17:20:55
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback