Sådan otur! :/ Och åter igen såå nöjd med förskolan!

Huu så kallt det har varit idag! ca 10 minusgrader.. Det var rätt kallt i huset me i morse och vedpannan var svårtänd, men jag lyckades efter några försök :)

Vid halv 12 hämtade jag Alexander på dagis, fick godkänt de dagistider vi valt nu när han är 15h barn. Det är väldigt positivt när det är ett sånt litet privatägt dagis... :) Så nu kommer han gå 6.30-11.30 på måndagar och 6.30-12.00 ungefär på torsdagar (en halvtimme längre.. men de äter lunch senare den dagen) och fredagar ska han gå 11-16.. kommer bli bra tror jag och bra att jag får ha han där en ef.m tid med =)

Idag gjorde jag nåt dumt när jag skulle lyfta in Alexander i bilen. Skulle lyfta upp honom från marken och då sa det smack i ländryggen. Så nu har jag knappt kunnat gå och det gör ont hela tiden och strålar ner i hela benen. Sån otur man ska ha :( Har ju ofta den nerven längre upp i ryggen som kommer i kläm några gånger om dagen.. och så nu detta med! Hoppas nu att det försvinner snart!! För gör riktigt ont!
 
Nu längtar jag tills Dennis kommer hem! Kram

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Så skönt när man får fixa tiderna som man själv tycker. Är glad över att Edvin och Tore går 7-14 onsdag och fredag. Då kan sambo både hämta och lämna :)
Kram

2012-12-03 @ 16:38:54
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Maria - Fabulous Life

Vad skönt att de kan vara flexibla! Tycker man ofta hör att det är tvärstopp med att försöka få andra tider än dagiset har bestämt. Har flera vänner som har 3h per dag fasta tider, ingen hit när man har en par mil till dagis :/ Kram!

Svar: Ja jag har hört att många/de flesta kommunala dagis är väldigt strikta när det gäller 15h barnen. Vår förskola blev familjekooperativ i somras och det gör väl sitt :) Och så är det en sådan liten förskola med 13 förskolebarn. Så vi är tacksamma att vi fick välja vad som passar oss. Kram
imm0rtelle

2012-12-03 @ 17:31:41
URL: http://Mariafabulouslife.blogspot.com
Postat av: Sara

Skönt med sån flexibel förskola. Hoppas du blir bättre i ryggen! Vila så mycket du kan :)

2012-12-03 @ 20:56:10
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Ajdå, hoppas det går över fort i ryggen! Vad skönt att ni får välja tiderna själva, här är det bestämda tider som man absolut inte får ändra på..
kramar gumman!

2012-12-04 @ 20:17:17
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Åh hoppas det snart känns bättre i ryggen!
Skönt att ni kunde få tider som passar er!

Kram

2012-12-04 @ 20:53:06
URL: http://mammatillfem.wordpress.com

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback