Middagstips!


Broccoligratäng med kassler varvat med ananas och ost

Broccoligratäng

2 stora broccolibuketter
1 klick smör
1 gul lök
½ purjolök
2 msk mjöl
3 dl grädde
3 dl mjölk
2 dl riven ost
Salt & peppar

Gör såhär :

Koka upp vatten och koka broccolin lätt i saltat vatten i 4 min. Smörj en ugnsfast form och dela broccolin och lägg i. Smält smör i stekpanna. Hacka purjolök & gul lök och fräs till den blir mjuk. Pudra över mjölet och tillsätt grädde och mjölken. Vispa ihop till en slät sås. Tillsätt ost och kryddor och låt såsen puttra ihop på svag värme ca 5 min. Häll såsen över broccolin. Gratinera i ugn i 225 grader 10-15 min.


Kasslern:

Skiva kassler i 1/2 cm tjocka skivor. Bryn i stekpanna. Lägg i ugnsfast form och varva med en halv skiva ananas och ostskiva och en kasser som lock. Gratinera i ugn i 225 grader i 20 min

Servera med sallad!


SMAKLIG SPIS! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Ser ju jättegott ut, ska jag absolut testa :)

kram

2012-02-07 @ 21:17:40
URL: http://jagochliten.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Mmmm ser gott ut! Provar jag gärna :D

Puss

2012-02-13 @ 21:38:05
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback