Lite om graviditeten =)


Tänkte ta ett litet inlägg nu och skriva lite mer om graviditeten :) Säkert nån som är lite nyfiken :) Som jag berättat tidigare hade vi ju inte så lätt att få lille Alexander. Gick igenom alla möjliga hormonbehandlingar, genomspolning av äggledare, dubbelkurer av hormoner, tabletter och sprutor, test hit prover dit och fick tillslut påbörja ivf. Efter två misslyckade ivf försök så lyckades det på 3e gången gillt :) Äntligen var jag gravid och vi fick en sådan underbar son! ♥ Det var allt vi önskade, ett litet barn och vi är så lyckliga över vår fina gåva!
 
Vi har så klart pratat mycket om att vi skulle försöka få ett syskon till Alexander. Men vi båda var överrens om att det fick bli om det blev spontant. Alltså utan utredning/ ivf och allt som hade med hormoner att göra. Det var så påfrestande för speciellt min del under den tiden, men även för Dennis.

MEN denna graviditeten är ändå planerad in i minsta detalj. Efter vi bestämt oss för att börja försöka så började jag med folsyratabletter och vitaminer. Tog även ägglossningstest och tro det eller ej, men mensen (som är väldigt oregelbunden) dröjde och dröjde. Så tillslut tog jag ett graviditetstest "bara för att".. och det var ett plus!
Så vi hade lyckats på vårt första riktiga försök! Minst sagt chockade och såå glada bokade vi in ett vaginalt ultraljud för att kolla så det verkligen var sant (att jag tagit 5 gravtest spelade ju ingen roll) vi ville se det med egna ögon!

Första bilden på vårt lilla hallon.. endast 18,4mm :) Detta var 27/6. Nu har det gått ytterligare en månad och lilla hallonet har vuxit till sig några centimeter =) Fick tre fina bilder och jag har tagit kort på en av de :)

Lite dålig bild eftersom jag tog kort på den. Men här är vår lilla mini Alexander ;) Tycker bebisen är så lik Alexander från hans ulbilder :) Så jag tror allt att det blir en pojk trots att jag har mått mycket sämre denna graviditeten.. spytt som en gris och illamående, trött m.m. Men  vi får se vad det blir dagen h*n föds :) Vi vill inte kolla vad det blir innan.
Än så länge är vi beräknade till den 1 februari, men kommer nog ändras vid rul, och det brukar ju inte stämma ändå :P

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha haaaa, nu gick de nog att kommentera minsann!!! Du �r s��� fin i din grav mage gumman! S� roligt att l�sa allt (�ven om jag iofs har h�rt de) hehe, ska bli s�� kul att f� tr�ffa den lill* sen <3 <3 Hoppas h�sten och (b�rjan p�) vintern kommer g� snabbt!
Pussar

2012-07-30 @ 22:15:12
URL: http://jensisdagbok.blogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åh! Jag är så himla glad för er skull!! Vad mysigt <3
Hoppas ditt illamående släpper snart :)

Puss!

2012-07-30 @ 22:29:03
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: cissi

Vad härligt!!! =0)så glad för er skull =0)och skönt för er att inte gå igenom allt ni gjorde förra gången,fast ni fick en underbar gåva =0)kram

2012-07-31 @ 09:49:34
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Stort grattis igen! Och skönt att det gick av sig själv den här gången :)
Kram

2012-07-31 @ 11:16:08
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Så fin bild på dig! Roligt att få läsa lite om graviditeten också, skönt att det fick naturligt och så snabbt den här gången! Spännande att se om det blir en lillasyster eller lillebror :)
Hoppas du mår bättre snart :)
kramar!

2012-07-31 @ 13:20:06
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: fian- mamma till Alex

Åh lill* hallonet =) Vilken fin bild på dej o magen <3
Är så himla glad för ER skull. Och så roligt att det gick så snabbt denna gång. 3 som ska bli 4 så underbart. Mysigt med en bebis till o ett litet syskon till sötaste Alexander. Happy happy! Lycka till bästa Hanna!

Puss o kram
Ps: Hoppas ni har/haft en härlig sommar. Vore jättekul om vi kunde ses nån dag när allt lugnat sej :) Vi börjar inskolningen nästa vecka. Men sen kanske vi kan få till nån dag. Börjar jobba 80%

2012-07-31 @ 14:49:56
URL: http://fianandersson.blogg.se
Postat av: Sofie

Grattis till lilla knodden i magen! Så skönt att det gick utan behandlingar och annat denna gång!

2012-08-01 @ 18:34:39
URL: http://blomstertappan.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback