Barnmorsebesök

Hej! Idag vaknade jag med tungt huvud och värsta halsontet :/ Är trött och har ont i halsen. Men känner mig iaf inte tung i huvudet längre. Just nu är den sämsta tiden att bli sjuk. Jag hinner verkligen inte! :P Så nu får jag kurera mig rejält! :)
Jag hade tid hos barnmorskan idag. Under tiden fick Alexander vara och leka med syrran och hennes hundar! Tack igen för du kunde passa honom.

Tog nästan en timme hos barnmorskan.. Allt såg väl bra ut. Glömde skriva ner siffror och sånt. Men jag minns att järnvärdet låg mycket bättre än sist, ändå tar jag bara järntabletter ca 2ggr i veckan. Men det kunde jag fortsätta med så min mage fungerar som den ska :) Trött är jag ju ändå, men det är väl så nu i slutet av graviditeten.
Hade +1 i äggvita.. men blodtrycket låg bra 100/65.. Blodsockret var rätt lågt 3,? nåt..
Magen är liten.. bara ett sf-mått på 28.. tror jag hade större med Alexander vid denna veckan. Men jag känner mig större nu :O Så blev lite snopen. Ser större ut nu än på bilderna med Alexander. Men får hoppas det är en mindre bebis denna gången. Alexander vägde ju 4100 när han kom till världen och hoppas på mindre nu, eftersom jag hoppas jag kan föda vaginalt denna gången. Och så har jag ju inte ökat lika mycket i vikt, vilket är väldigt skönt!
Hjärtljuden tror jag var 149 eller nåt sånt.. minns inte riktigt. Barnmorskan ska nog skicka hem papperna till mig.
Vi pratade även smärtlindring... kommer ev prova sterila kvaddlar/injektioner denna gången.. men man får väl se hur allt blir när det är dags.. Så jobbigt! Tycker inte jag blev så mkt klokare.

Alexander somnade i bilen på väg hem sen. Min lilla älskling! Tungt att bära en så avslappnad kille hehe, men nu sover han i sin säng.. Och har ni sett vilka rynkor jag fått :O Iofs blir jag snart 28.. men rynkor redan? :S

Kram

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Rynkor!?! Tycker du ser så fräsch ut! Skönt att allt var bra. Smärtlindring ja, så svårt att tänka på innan har jag alltid tyckt. Iom att mina fem har kommit ganska snabbt har jag kört med lustgas (utan på Sander där jag inte hann med nåt alls) och för mig har det smärtstillat väldigt bra. Har känt mig trygg med den.

Kram

Svar: Hihi tack så mycket! ;) Usch ja det är såå svårt! Kram
imm0rtelle

2012-11-20 @ 13:54:30
URL: http://blogg.mama.nu/fanea
Postat av: Pauline

Usch ja det här med smärtlindring är inte lätt och alla känner ju så olika! För min del har epiduralen funkat bra trots att värkarbetet stannade av lite så slapp jag iaf känna av det o kunde slappna av lite. Sen förstår jag att du kanske inte vågar ta den igen när det blev som det blev med Alexander! :S
Jag ser bara fördelar med den eftersom den hjälpt mig så bra :) O eftersom jag hade den med Molly när jag behövdes sys så kunde de spruta in bedövningsmedel däri o jag slapp sövas :) Inte för att skrämma dig eller så, testade sterila kvaddlar med Molly och det var det värsta jag gjort! De säger ju att det ska kännas som ett getingstick men så tusan heller! Gjorde såå fruktansvärt ont och den hjälpte inte ett skit, gjorde tom ondare än att föda! Men som sagt alla är vi olika och det kanske funkar bättre på dig!
Jag håller tummarna på att du slipper en sån jobbig förlossning igen och att du kan föda vaginalt! :)
Puss

2012-11-20 @ 14:30:12
Postat av: Thina

Jag hade sterila kvaddlar/injektioner med Hugo o det gjorde 1000 gånger ondare än getingstick o hjälpte inte alls vid förlossning men det kanske funkar bra för dig det vet man ju inte, men det gör skiiiiitont :((( kram

2012-11-20 @ 15:27:26
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Så skönt att det gick bra hos barnmorskan :) Nej smärtlindring är svårt att veta hur man vill ha det.. jag körde på epidural och lustgas, det fungerade bra för mig men jag har ingen aning om hur jag skulle vilja ha det nästa gång!
Sterila kvaddlar har jag inte testat, bara läst lite om och tycker det låter lite läskigt ;)
kram på dig!

2012-11-20 @ 19:45:32
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Jenny

Skönt att de gick bra hos Bm =) Usch ja de där me smärtlindring är ju inget enkelt... Om jag skulle bli gravid igen så skulle jag typ vilja sövas å få kejsarsnitt igen :P Lätt att jag vill kejsarsnitt iaf... Är så rädd att de skullebli som sist om jag skulle försöka föda vaginalt...
Pussar!

2012-11-20 @ 20:36:38
URL: http://jensisdagbok.blogg.se
Postat av: Ida med bebis i magen<3

Så fina ni är! Hihi ja det blir väl lite som att bära runt på en säck. Tänkte fråga dig om det gör ont när naveln hoppar ut? va folk säger så är min mage rätt stor för att va i vecka 24 så de känns som den ska ploppa ut snart men de ser ut som de gör ont men de kanske bara är jag som oroar mig för allt jag möjligt kan göra ;) Hoppas du itne tar de fel för jag menar absolut inget illa Kramar på dig!

Svar: Tack så mycket :) Nejdå.. det känns ingenting när naveln ploppar ut :) Och det är inte säkert att den ploppar ut bara för man får stor mage. När jag väntade sonen så putade bara ut lite grann de sista veckorna :) Så det är nog olika i olika graviditeter med :) Kramiss
imm0rtelle

2012-11-21 @ 00:03:55
URL: http://idasmirakel.vimedbarn.se
Postat av: Ida med bebis i magen ❤

Va bra då behöver ja inte oroa mig över de.. :) kramar..

2012-11-21 @ 19:19:58
URL: http://idasmirakel.vimedbarn.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback