Graviditetsvecka 26

Ja då var det ny graviditetsvecka idag igen! Går in i vecka 26 idag :)
Det är full aktivitet på den lilla bebisen! Himla mysigt! Alexander brukar pussa på magen, speciellt på kvällen när han ska gå och lägga sig :) ♥
 
Om några dagar är det dags för första riktiga barnmorskebesöket :) Då ska det mätas och så, himla spännande.. om ca 6 veckor ska vi på tillväxtultraljud och ska då mäta så bebisen växer som den ska. Har ju inga direkta konstigheter med mitt blodsocker.. men har kommit in i en svacka.. är sååå grymt sugen på godis och kakor hela tiden.. kakor är det enda jag tänker på nästan.. men vågar ju inte ställa mig och baka och så för då hade jag inte kunnat sluta äta! Men ibland unnar jag mig.. men har varit lite för ofta nu känner jag :/ Får så dåligt samvete varje gång.. det är inte lätt det här.
 
Fogarna är som vanligt, ibland känns det värre och ibland bättre, blir väldigt lätt andfådd och tycker det är grymt jobbigt att gå i trappor eller vända mig om i sängen. Resa sig från golvet är inte lätt :P

Har ofta väldigt mycket "mensvärk" och magen gör ont ibland.. vet inte om det är livmodern som töjer sig när den växer eller om det även är lite sammandragningar ibland.. men känns tidigt för det!

Väntar fortfarande på besked från försäkringskassan. Ansökte om full graviditetspenning och de fick in alla papper 1 okt.. är ju den 20e idag, så inom 10 dagar bör jag få "dommen"... Så drygt att det tar sån tid!
 
Här kommer veckans magbild ♥

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Vilken fin mage! :)

2012-10-21 @ 10:01:13
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: carro

Bara 15 veckor kvar nu då. Spännande!
Hittade mkt leksaker och kläder till barnen i ullared. Till mig hittade jag tyvärr inte så mkt. Hoppas ni hittar mkt skoj.
Kram

2012-10-21 @ 17:47:29
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Oj vad den växer! Det kommer gå superfort tills lillasyster / lillebror är här :)
kram!

2012-10-22 @ 20:12:48
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Mamma Wild ❤

fin mage! :}

2012-10-23 @ 10:19:50
URL: http://mammawild.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback