Nu & Då- Jämförelse graviditeter :)

God kväll på er! Har suttit och kollat igenom gamla blogginlägg från tiden då jag var gravid med Alexander :) Tänk vad ovetande man var när man var gravid första gången... allt var ju nytt, nu är det nytt och spännande på ett annat sätt. Det man tänker mest nu är ju hur det ska bli med två barn, hur denna förlossningen kommer bli och även denna gång är det ju väldans spännande vem det är som "bor" i min mage.. hur ser bebisen ut? Kommer den va lik Alexander utseendemässigt och kommer den ha samma goa energi som Alexander? ;) 
Blir det en pojke eller flicka?

Förutom att magen är lite större denna gången och naveln putar ut så tycker jag nog ändå att magformen är sig lik när jag väntade Alexander. Ganska långt ner? Eller vad tycker ni?

Graviditeten i sig har väl varit ganska olika.. har haft mycket mer illamående denna gången, kräkts mycket mer.. Har mer foglossning nu, när jag väntade Alexander var det mer ischias och skoliosen som bråkade och den smärtan var mest när jag skulle sova.
 
Kände de första sparkarna är ungefär samma tid.. men lite oftare till en början med Alexander.. men nu är det väl detsamma tror jag :) Full rulle med andra ord :) ja det ska bli spännande det här, hur allt ska bli och vem lilla syskonet är :) Och så klart hur Alexander kommer reagera och vara som storebror ♥
 
Här är magbilder från v.26.. :) Till vänster är nu denna graviditeten och till höger är med Alexander i magen :)

Kommentarer
Postat av: fian- mamma till Alex

Hej snuttan
Så fin mage du har. O så spänannde det måste vara, kan tänka mej att man fundera på massa sånt hihi
vad veckorna går fort, rätt som det är har ni er lill* bebis hos er<3

Ja så mysigt med bio o att komma iväg på lite restaurangbesök. Blir j inte så ofta :) vi såg "hypnotisören" jim var inte så impad, han gillar mer action haha o thomas tyckte inte heller att den var något vidare.. men vi tjejer gillade den. Kanske lite seg ibland men väldigt spännande.

Sovgott godingar

Svar: Tack gumman! Ja tiden går så fort.. blev påmind att det bara är 15 veckor kvar! ingenting ju :D
Åh den filmen såg ju Dennis och jag.. och vi båda tyckte den var jättebra! :) Puss o kram
imm0rtelle

2012-10-21 @ 22:21:07
URL: http://fianandersson.blogg.se
Postat av: Johanna - Husliv & Gravid

va kul att kunna jämföra :)

2012-10-22 @ 05:54:43
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Angelica

Åhh vilka fina magar! <3 O lite skillnad är det allt :)
Tänk att ni ska få en liten bebis till, Såå mysigt! :)
Jaa det är synd att vi inte bor närmare :( skulle mer än gärna fota er :)
Vad har du för kamera ? Och för objektiv :)
Jag tänkte jag skulle göra ett inlägg om allt jag har i kameraväskan :) men jag kommer aldrig till skott. :)
Jag fotar 99 av mina bilder med ett fast objektiv.. Nikkor 50 mm. Det är ett porträttobjektiv som jag älskar :) sen har jag även ett tamron 17-50 mm :) sen har jag även ett Nikkor 18-105 mm men det använder jag inte så ofta :) fotar heller aldrig med blixt för tycker dagsljus är det finaste ljuset :) Så mycket handlar om inställningarna på kameran också :) vad fotar du i för läge? :) puss o kram hjärtat!

Svar: Tack gumman =) Ja lite skillnad är det nog hihi :) Ja helt otroligt :) Ska bli såå mysigt!
Ja jag har ju en Canon EOS 60D.. och fotar också oftast med mitt fasta porträttobjektiv.. är ett 50 mm som du har fast för Canon då.. jag har 1,8.. har du med det eller 1,4? kan inte så mycket om de där siffrorna..
Så det är ju ett kanonbra objektiv som jag är himla nöjd med.. med lite störigt ibland att det inte går att zooma :P
Och när jag fotar så gör jag heller aldrig det med blixt, utan fotar med halvmanuellt läge.. ställer in iso och ljushetsläge själv och så ställer jag in bländaren själv men slutartiden ställs in automatiskt..
Puss o kram <3
imm0rtelle

2012-10-22 @ 09:39:14
URL: http://angelicasandberg.se
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Kul att jämföra. Ganska så lika magar om man kollar på bilderna. Ni ska inte kolla könet på tillväxtultraljudet heller eller, utan låta det bli en överraskning?

Kram

2012-10-22 @ 13:00:26
URL: http://blogg.mama.nu/fanea
Postat av: Malin Hjamarsson

Oj vad spännande! Är glad för din skull.

2012-10-22 @ 14:18:41
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Jo lite skillnad är det minsann tycker jag nog, i alla fall så det ser ut på bilderna :) kramar!

2012-10-22 @ 20:14:01
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Visst är det roligt att kunna jämföra, så lika fast ändå inte :) Så fina magar <3
Har du fått nån känsla för vad det är för en där inne? Jag tror att jag vet ;)

Puss!!

2012-10-22 @ 20:45:45
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Sara

Hej, vi har inte heller tagit reda på könet. Det får bli en överraskning. Fast vi är nyfikna :) Jag håller med dig om att formen på din mage ser lika ut. Jag ska också göra en jämförelse snart :) Ha en skön kväll.

2012-10-22 @ 20:52:45
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Emma

vad använder du för photoshop?

2012-10-29 @ 22:04:29
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback