Beslutångest- Behöver hjälp

Huset By Night...

Vi ska ju göra vid övervåningen är det ju tänkt.. uppe finns det tre rum (och en liten toa med dusch), varav ett är ett genomgångsrum.. och de andra två är rätt stora. De går inte dela av på mitten för då blir de för långsmala.. det är ju även snedtak och jag vet inte om jag vill att barnen ska dela rum, så länge de inte blir planer på syskon och det känns rätt avlägset nu.

Jag tror det kommer bli att Alexander tar det rummet vi alla fyra har idag (suck) och vi tar det som är där fönstret är på bild (på övervåningen) eftersom det är lite större än vårt nuvarande sovrum... Och Ellie får genomgångsrummet.. där det inte finns nåt fönster..

ÅH SÅ SVÅRT!

Eller ska vi ha kvar vårt nuvarande sovrum och Alexander ta det lite större och Ellie genomgångsrummet... eller ska de dela och att vi har genomgångsrummet till lekrum?
Ni får gärna komma med tips! För jag får bara mer och mer ångest över detta.. såå svårt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Pauline

Är det inte bättre om ni har kvar erat? Tänker på att då har ni fönstret ut mot hundarna och parkeringen ifall det skulle vara nåt, kanske inte ofta ni behöver säga till hunden att vara tyst eller så men ändå, kan ju vara skönt att kunna ha uppsikt :)
Svårt det där, jag känner mig med velig nu :P
För min del hade jag tyckt att det var skönt att ha ett lekrum där man bara kan stänga dörren och inte "måste" städa för att barnen ska sova ;)
Sen är ju frågan om de typ kommer hitta på massa bus o så om de sover i samma rum ;) Eller om de väcker varandra men de är ju rätt vana nu iofs :) Så länge de inte har något emot det så kan det nog vara kul att dela rum, så kan ni dela på dem när de själva vill :)
Puss

Svar: Jo på ett sätt är det ju bra med uppsikten och det.... men jag känner mer eftersom jag jobbar natt och sover dagtid, så är det nog rätt skönt att ha sovrummet så långt ifrån hundgården det går :P Så man slipper bli väckt.. för det händer ju då o då :(
Jag troor det kommer bli att vi tar det stora nya.. det blir ju lite större me.. men som sagt.. jag velar ännu :P Kommer nog aldrig kunna bestämma mig!
imm0rtelle

2013-08-12 @ 21:59:04
Postat av: Pauline

Haha ja jag kom med på att tänka på det sen att det är ju skönt för dig att kanske kunna få sova ostört efter jobbnatten :P
Men fy ja, det är verkligen svårt det där!
Vad tycker Dennis? Eller är han mer, gör som du vill? ;)
Puss

2013-08-13 @ 10:35:50
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 och gravid<3

Svårt när man inte vet hur det ser ut men det jag tänkte på var hur mycket tid ni spenderar på övervåningen? :) Hade jag haft hus hade jag nog hellre haft ett lekrum nere där man är om dagarna än på övervåningen där barnen ändå har sina rum kanske? :)
kramar

2013-08-13 @ 19:32:05
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Sara - mamma till Signe och Ester

Våra barn ska så småningom dela sovrum och ha ett rum som lekrum. Skönt att kunna sova i ett rum utan leksaker på golvet ;) Vi har bara garderober, sängar och böcker i sovrummet. Jag tror och hoppas det kommer gå bra att dela.

2013-08-13 @ 19:38:21
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: biggeros

Har du flyttat?

Svar: Nejdå det har jag inte.. bott här i 6år :) Men vi har renoverat mycket och byggt ut osv.. man blir aldrig klar ;)
imm0rtelle

2013-10-21 @ 19:55:07
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback