Förlossningsberättelse- När Ellie kom till världen, del 3


Tre gånger satt jag på den där pilatesbollen. Denna gången var jag inte så sugen.. jag var rätt trött, och ville inte röra mig så mycket eftersom det gjorde så ont. Men jag ville göra allt för att få bebisen längre ner..
Profylax- andas... och ligger så för att få ner lilla bebisen..

Klockan 22.40 börjar jag krysta aktivt.. och håller på i 45 minuter

En kraftig värk..
När jag hade ca 30 minuter kvar att krysta, försökte Lena få bort den där kanten, och tillslut lyckades hon och det gjorde såå ont. Jag skrek som bara den då..

Ungefär 15-20 minuter kvar att krysta så fick jag hjälp.. de tryckte ihop mig vid varje värk. Dennis tryckte upp mig bakom nacken (så jag fick ner hakan mot bröstet) och ena benet mot mig och Lena och Hanna tryckte ett varsitt ben. Lena hade hela tiden koll där nere och på bebisens hjärtslag...
Klockan 23.26 födde jag vår älskade bebis.. Att höra hennes skrik och spänningen att få se henne för första gången var så obeskrivlig. Fina lilla Ellie.. att det blev en flicka hade jag svårt att förstå.. jag var så inställd på en lillebror. Så jag frågade 3 gånger innan jag fattade ;)
Det var jobbigt att få ut huvudet och så fastnade hon vid höften och det var nog då jag sprack..

Efter att få hålla henne och lägga henne till bröstet, Dennis klippt navelsträngen och jag krystat ut moderkakan, så fick jag åka iväg till op där de fick sy mig lite. En timme tog det ungefär. Det var en dryg timme och jag ville bara hålla henne igen.
Efterråt fick vi vår smaskiga bricka med smörgås, te/choklad och dryck :) Det var välbehövligt.. Jag var hungrig!

Webbisbilden tog vi på fredagen tror jag. Vår fina tavla i förlossningsrummet efter att hon var född och så fick vi sätta en röd liten plutt på tavlan.. en pojke och så vår lilla flicka som föddes den 6e :)

Fast att det idag är 8 dagar sedan hon föddes så är minnet lite luddigt från hela förlossningen. Jag har fått fråga Dennis mycket och så har jag ju papprerna... och så är jag ändå förvånad att hon redan är 8 dagar! De första dagarna på BB var man ju som i en dimma... Det är när man väl kom hem som det börjat klarna lite.

Nu är vi äntligen fyra... Dennis, jag, Alexander & Ellie... Dennis jag och våra älskade fina barn! Jag är så lycklig!

Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Helt underbart vännen! Tack för att du delar med dej :)
Och grattis igen, hon är verkligen gudomligt söt!

Puss!!

2013-02-14 @ 22:21:17
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Sara- mamma till Signe och bebis i magen

Underbart! Härligt att höra din lycka. I morgon har jag BF... Nu vill jag också ha vår bebis här.

2013-02-14 @ 22:24:31
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: ella

Bara rättar lite...det va Gun som hade koll på bebisen o där nere ;-)
Lena va den underbara undersköterskan.
Kram o lycka till med finaste Ellie

2013-02-14 @ 23:47:56
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

Å vad häftigt! Alltid lika vackert att läsa förlossningsberättelser! Hur mycket sprack du? Hur mår du nu?

2013-02-15 @ 05:39:19
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Tiden går så snabbt!
Och så roligt at få läsa din förlossningsberättelse ... längtar tills jag har en till att bjuda på jag också :)
Kram

2013-02-15 @ 09:38:45
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och mini i magen <3

Vilka helt underbara bilder när hon just kommit ut! Längtar nu, tyvärr är det ju långt till augusti..
kramar <3

2013-02-15 @ 13:57:24
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Denise - nybliven mamma

Åh så fint att läsa! Jag fick inga fl papper? Konstigt! Men skrev under en lapp att jag ville ha hemskickat men inte fått nåt..

2013-02-15 @ 15:50:37
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Anja

Så roligt att läsa! Ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning tror jag. Men längtar något enormt efter bebis <3

2013-02-15 @ 16:16:34
URL: http://www.vi2blir3.blogspot.se
Postat av: Tea

Vilken fin berättelse:)...men vad tyckte du gjorde ondast..värkarna el krystvärkarna?Fick du sy många stygn då eftersom dem skickade dig till op?..Annars gör dem det på förlossning.en..Fina bilder..man tänker själv tillbaka

2013-02-16 @ 00:52:11
Postat av: Hanna Karlsson

Roligt att få läsa!

2013-02-16 @ 08:37:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vilket jobb du gjort! :D O det var då verkligen en kraftig värk, inte konstigt man har ont! Visste inte ens att den kunde gå så högt! :P
Ska be Henrik kolla på den om vi nånsin hamnar på förlossningen igen ;) Skulle ju vara kul att veta hur högt min går i krystvärkar! :P Om man nu hinner se, med Max hade jag ju bara krystvärkar i 2 minuter :P
Ja fy den där timmen det tar att sys är lååång! Men åh så underbart det är att få hålla sin underbara sen <3
Förstår att du blev lite chockad över att det faktiskt var en tjej! :D
Puss

2013-02-17 @ 09:43:09
Postat av: Hanna Z | Mamma Mode Gravid

Åh nu har jag suttit och läst din berättelse, perfekt amnings-läsning, hihi. Vad grym du är!!!

2013-02-17 @ 14:19:55
URL: http://hannaz.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback