Graviditetsvecka 41

En dag över tiden. Förvärkar som bara den, speciellt mycket idag.. Hoppas hoppas det sätter igång snart..
Imorgon är min gissningsdag. Men men bara det blir snart..

Jag är trött, har ont i höft, mensmage, nedre delen av ryggen.. är trött i ben.. har svårt att somna och vaknar mycket då jag vänder och vrider mig så. Hemskt obekvämt och bebis ligger verkligen låångt ner. Trycker hela tiden på blåsan.. även om jag precis har kissat, så får jag ibland fundera om jag verkligen kissade eftersom jag känner mig så kissnödig ändå..

Väldigt känslig och tycker det är jobbigt nu. Är trött på alla förvärkar och nu har det varit så ihållande. Att gå över tiden har jag hela tiden varit beredd på.. men jag orkar inte allt för länge.. Jobbigt att orka ta hand om Alexander själv. Han är så himla snäll så det är inte det, men jag orkar inte.. det är kämpigt.

Alexander vet att jag har ont och tröstar mig om jag är ledsen... "mamma...." säger han och ger mig en kram och klappar mig. Min underbara son. Älskar honom så!

Då får det bli en veckans magbild även denna lördag.. v.40+0 (v.41)..
Ser ni vad magen är långt ner nu.. hoppas bebis är redo för att träffa mamma, pappa och storebror snart♥

Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh min älskade vän, jag lider med dig! Hoppas hoppas att lille bebisen vill ut snart!
Förstår att det är kämpigt att ta hand om Alexander hela dagarna, det är tufft nog ibland även om man inte är höggravid ju!
Bara säg till om det finns något jag kan göra! <3
Puss

2013-02-02 @ 22:35:47
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Hoppas, hoppas att det drar igång inatt eller iaf väldigt snart!
Kram

2013-02-02 @ 23:36:45
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Åh, blir så avis! Min mage syns knappt ett dugg.

2013-02-03 @ 00:39:00
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Nu syns det verkligen att den har sjunkit :) Hoppas verkligen att det snart kommer igång <3

Puss!

2013-02-03 @ 20:06:30
URL: http://sagabus.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback