Banankaka

Jag hade två fula övermogna bananer hemma som ingen var sugen på att äta upp. Så då slängde Alexander och jag ihop denna banankakan. Receptet hittade jag på kryddburken.se
Dock blir det lite stressigt ibland när man bakar med småbarn, så jag glömde mjölken. Men den blev saftig och god ändå. Jag hade den inne 40 min..jag hade heller ingen glass till och så pudrade jag den med florsocker och på med en viol från trädgården :)

Här är receptet:

Det här behöver du :

2 stora övermogna bananer
50 gram smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel

GÖR SÅHÄR :

Smält smöret & låt svalna. Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker & kanel, rör ner i smeten. Tillsätt matfett & mosade bananer, häll i mjölken. Smörj en rund form & bröa den med havregryn. Häll i smeten & grädda 40 – 50 min 175 grader. Servera med vaniljglass!

Smaklig spis!


Kommentarer
Postat av: Denise - Mamma till NOah!

åååh smarrigt

2013-05-03 @ 13:14:37
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och gravid!

Åååh vad gott med banankaka, gillar inte banan men banankaka är ju supergott!
Kramar

2013-05-05 @ 18:58:00
URL: http://jagochliten.webblogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback