Imorgon byter vi vecka :)

Senaste veckorna har vi velat ha söndag extra snabbt.. det är då vi välkomnar nästa graviditetsvecka. Imorgon är det dags igen och då går vi in i v.16 (15+0)..

Vi har varit på 2 ultraljud.. ett vul i v.8 typ och kub i v.13, rul har vi tid för i slutet av maj :) Men har redan fått ett bf-datum. Det får man ju vid ultraljudet i v.13 numera i vårt landsting. Jag gjorde glukosbelastning redan i v.11 denna gången då jag haft graviditetsdiabetes mina två tidigare graviditeter och även så denna gången (14,2mmol två timmar efter sockerlösningen)...

Så hur har jag mått den första tiden? Det jobbigaste har varit tröttheten och illamåendet.. har kräkts mycket och gör fortfarande ibland, spec på morgonen. Blodsockret ligger gärna väldigt lågt, som gör att jag blir trött, lätt irriterad, orkeslös och yr. Fogarna känner jag av.. mer eller mindre.
Annars känns det bra :) känns skönt att jag rör mig så mycket på jobbet som jag gör, man håller verkligen igång där.. även om det är jobbigt ibland också.

En liten bild från igår v.15 (14+5)
Har så svårt att föreställa mig att vi ska få en liten till... Ellie är ju vår lilla bebis, ska hon bli storasyster :O
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Du är så fin <3
Kram

Svar: Tack fina du <3 Kram
imm0rtelle

2014-04-26 @ 22:15:58
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Boel

Jättefin bild på dig o din lilla, fina mage! 😊👍

2014-04-26 @ 22:45:13
Postat av: Maria - mamma och gravid ♥

så stor och fin mage du fått redan! :)
roligt att vi gick ut med graviditeten samtidigt. jag går in i vecka 14 imorgon :)

2014-04-27 @ 13:30:08
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Emma

grattis till 3 graviditeten:)

Svar: Tack :)
imm0rtelle

2014-04-27 @ 22:08:39
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback