v.18


Dålig bild med dåligt ljus.. Men här är iaf en magbild från idag. Idag är det söndag och vi byter graviditetsvecka. Välkomnar alltså vecka 18 nu! :) 
Fortfarande tröttheten och foglossningen som hägrar. Jag har fått ta lite paus från mina Niferex då magen inte verkar klarar de längre. Ska prova så smått snart igen. Jag märker inte direkt nån skillnad på tröttheten om jag tar de eller ej. Blir väldigt yr om jag reser mig (spec för fort). Sockret svajar, men ligger ofta väldigt lågt.

Jag längtar oerhört efter mer och tydligare rörelser/sparkar. Känner lite ibland bara, så det är det jag längtar efter mest nu. Jag kommer jobba min sista natt när jag går in i v.27. Med Ellie jobbade jag till v.19 och from v.20 var jag halvt sjukskriven och gick till sjukgymnast 1ggr i veckan. Jag hoppas verkligen jag klarar jobba de nätter jag har kvar. Det är mitt mål :) Och jag tycker det funkar okej än så länge med foglossningsbältet och vridplatta i jobb- bilen. Jag har ju ett väldigt fysiskt jobb och vi har runt 75-80 in och utstigningar från bilen på 10 h så vridplattan är kanon att ha nu :)

Annars så känner jag mig inte speciellt stor. Jag är nog något större än de andra graviditeterna. När jag kollade tillbaka på bilder från senare i graviditeterna får jag nästan lite ångest :P Vilken mage man haft och antagligen kommer att få :O
Det känns som det kommer gå otroligt fort till oktober iaf. Sommaren går ju alltid för fort :P
/ Kram Hanna

Kommentarer
Postat av: Boel

Hoppas du kan jobba tills jag går på semester, vill så gärna jobba mer m dig! Men det viktigaste är att du o bebisen mår bra. Ta det lugnt o var rädd om dig! Kram

Svar: Ja men det ska säkert gå bra! Jag vill inte vara sjukskriven. Jag har ju lagt in nån mer semesternatt också, så det är ju lugnt :) Och inga fler 3 nätters :) Kram
imm0rtelle

2014-05-11 @ 21:07:04
Postat av: Elin Algotsson

Åh de hemska foglossningarna... så jäkla tråkigt att ha dem redan :(.

Svar: Ja det hade man gärna klarat sig utan. Oftast har jag ondast i framfogarna.. Har du också problem med foglossning?
imm0rtelle

2014-05-11 @ 21:37:56
URL: http://elinalgotsson.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Du är så fin!! Håller tummarna för att du ska klara av att jobba så länge du planerat :)
Kram

2014-05-11 @ 22:51:17
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Elin Algotsson

Ja vissa dagar kommer jag knappt ur sängen för jag har så ont, men har som tur är inte ont varje dag! :/ Hoppas det inte blir värre för det är jobbigt att gå i trappor redan nu, och vi bor på tredje våning haha!

2014-05-11 @ 23:37:28
URL: http://elinalgotsson.blogg.se
Postat av: Pauline

Håller tummarna på att du orkar jobba tiden ut! :) Nedräkningen är i full gång kan jag tänka mig ;P
Skönt att du iaf har lite hjälpmedel, låter tungt med alla in o utstigningar ur bilen :/ O sen alla tunga lyft med så hoppas verkligen att du kommer orka utan att kroppen tar stryk! <3
Hihi ja du har då haft rejäla magar med de andra två så ska bli spännande att se hur stor den kan bli denna gången! ;)
Puss

2014-05-13 @ 13:28:02

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback