Tildes dop- Kyrkan

Den 15 februari döptes vår lilla Tilde. Det var ett så fint och glatt dop. Prästen, Anders är toppen och är glad och framåt :) Tildes gudmödrar är min storasyster Annika och systerdotter Amanda. Finaste Michaela sjöng två låtar, lika vackert som alltid. Hon sjöng "Aldrig aldrig"- av Jessica Andersson" och "Kärleksvisan"- av Sarah Down Finer. Psalmerna vi valde var "Tryggare kan ingen vara" och "Du vet väl om att du är värdefull".

När vi gick in i krykan spelade prästen och vi sjöng "Jag är så glad när jag ser dig". Annika bar Tilde, Dennis bar dopvattnet, Amanda dopskålen och jag dopljuset.

Dennis häller dopvattnet :)

Tilde var så otroligt duktig. Strax innan vi gick in i kyrkan var hon inte helt nöjd.. antagligen lite trött. Men hon höll sig vaken, lyssnade och tittade och sa inte ett ljud :)

Dennis hänger Tildes ängel på trädet och veckan där på var vi på dopetsdag, där vi fick hämta ängeln och ett halsband i form av en droppe med ett kors i.

Michaela har varit uppe och sjungit :)

Efter ceremonin sjöng vi samma låt som när vi gick in i kyrkan :)
Nu är vår dotter döpt TILDE Jonna Margaret <3

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback